۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

پیش‌بینی یک مؤسسه تحقیقاتی از سود‌آوری حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۲

قرارداد‌های بلند مدت کانتینری در سال ۲۰۲۲ به مدیران خطوط کشتیرانی بزرگ جهان کمک می‌کند تا به سود زیادی دست یابند. بر این اساس ۱۱ خط کشتیرانی کانتینری به رکورد سود ۲۵۶ میلیارد دلاری می‌رسند.
کد خبر: ۹۳۷۵۶

پیش‌بینی یک مؤسسه تحقیقاتی از سود‌آوری حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۲


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه تحقیقاتی و تحلیلی Xeneta با انتشار گزارشی اعلام کرد نرخ حمل‌و‌نقل دراز‌مدت کانتینری در ماه آگوست ۴.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

بر اساس این گزارش شاخص‌های حمل‌و‌نقل Xeneta نشان می‌دهد انعقاد قرارداد‌های بلند مدت و افزایش تقاضا به حمل کنندگان کمک می‌کند تا به سود‌آوری قابل توجهی در سال جاری میلادی دست یابند.

مؤسسه Xeneta با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۲ برای صنعت کانتینری بهتر از سال قبل باشد به نقل قول "جان مک کاون" تحلیلگر و کارشناس صنعت کانتینری اشاره می‌کند که معتقد است ۱۱ شرکت بزرگ کانتینری در سال جاری بیش از ۲۵۶ میلیارد دلار سود خواهند داشت.

"پاتریک برگلوند" مدیر عامل Xeneta  در این زمینه گفت: شک ندارم که اپراتور‌های بزرگ کانتینری نتایج چشمگیر سال ۲۰۲۱ را تکرار خواهند کرد و حتی شرایط آن‌ها بهتر خواهد شد.

وی افزود: ازدحام بنادر در حال کاهش است قرارداد‌هایی بلند‌مدت که با نرخ‌های پایین بسته شده در حال انقضا هستند، در این ارتباط قرار‌داد‌های جدید با نرخ‌های جدید بسته خواهد شد. تنها تهدیدی که در صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری وجود دارد قرنطینه بنادر چین خواهد بود که می‌تواند تأثیر سوء خود را بر این صنعت بگذارد.

به گفتۀ وی همه شاخص‌ها در مسیر‌های کلیدی به نفع اپراتور‌ها در حال بالا رفتن می‌باشند به گونه‌ای که واردات کشور‌های اروپایی در ماه آگوست دو درصد رشد نشان می‌دهد و صادرات آن نیز ۷.۳ درصد نسبت به جولای بالا رفت.

وی افزود: اکنون در وضعیتی هستیم که قابلیت اطمینان برنامه‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در غرب بهبود می‌یابد و در ماه آگوست شاخص‌های واردات و صادرات در آمریکا نیز صعودی بود به گونه‌ای که واردات با افزایش  ۶ درصدی و صادرات با افزایش ۷.۱ درصدی روبه‌رو شد که واردات نسبت به سال قبل ۱۸۳ درصد و صادرات ۴۲.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش نشان می‌دهد.

در پایان این گزارش آمده است بر اساس آخرین شاخص‌های ترکیبی جهانی کانتینر که توسط  موسسه drewry منتشر شده نرخ‌های نقدی در هفته منتهی به پایان آگوست چهار درصد کاهش نشان می‌دهد که این شاخص در حال حاضر ۳۹ درصد کمتر از هفته پایانی ماه آگوست ۲۰۲۱ می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار