۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
در بازدید از بندر امام حسن (ع) استان بوشهر مطرح شد:

تاکید قالیباف بر رسیدگی به مشکلات لنج داران و رفع کمبود مراکز درمانی استان بوشهر

رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بندر امام حسن (ع) بوشهر با تاکید بر رفع مشکلات مردم این استان گفت: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آن‌ها در کنار ساحل باید تامین شود هم به موضوع اقتصاد لنج داران باید رسیدگی شود و هم باید کمبود مراکز درمانی در این استان را رفع کرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۱

تاکید قالیباف بر رسیدگی به مشکلات لنج داران و رفع کمبود مراکز درمانی استان بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به همراه مجمع نمایندگان استان بوشهردر جریان نظارت ستادی خود از این استان به بندر امام حسن (ع) دیلم رفته بود ضمن بازدید از مجموعه نفت فلات قاره با ائمه جمعه و فرمانداران این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: خدا را شاکرم که توفیق شد در این ایام، سفری به صورت فشرده به استان بوشهر با مردمانی خونگرم، ولایتمدار و شهادت طلب داشته باشم. این استان در دوران معاصر و چندین سال اخیر، نماد مبارزه با استعمار و استبداد بوده است و این موضوع را حتی بعد از انقلاب نشان دادند که البته از افتخارات استان است.

وی عنوان کرد: اساس این سفر برای شرکت در بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری بود که بنده سعی کردم در این فرصت به صورت فشرده از مناطق مختلف استان نیز سرکشی داشته باشم. لذا این فرصت  فراهم شد که مسئولان و مردم و کارکنان تأسیسات نفتی استان را ملاقات کنم. البته که در این سفر نظارت ستادی اولویت ما حوزه مسائل زیرساختی و مسائل معیشتی مردم بود.

دکتر قالیباف افزود: از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه نیز بازدید کردیم، از طرفی ممکن است دیگر فرصتی برای حضور در این استان تا زمان بررسی برنامه هفتم توسعه نداشته باشیم، لذا موضوعاتی که امروز بررسی می شود در برنامه هفتم بسیار موثر خواهد بود، هر چند که ما در مرکز پژوهش های مجلس و همچنین خودمان از سالیان گذشته به مسائل استان ها و شهرستان ها اشراف و توجه داریم، اما نکاتی که دغدغه ما بوده و امروز هم مطرح شد بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل باید تامین شود چه در بُعد شیلات و چه در بحث تجارت و مسائل صنعتی و گردشگری، همچنین بحث کشاورزی که استان بوشهر یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت نماینده لنج داران بوشهر گفت: حتما موضوع تجارت را مورد بررسی قرار داده و حل و فصل خواهیم کرد، ولی موضوع ته لنجی ها را باید ضابطه مند کنیم. اگر سوابق تاریخی این منطقه را بررسی کنیم، وقتی از موضوع ته لنجی صحبت می کنیم، حداقل در رابطه با 20 وانت بار صحبت می کنیم. اینجاست که باید این موضوع را ضابطه مند کنیم که چه کسانی با چه حجمی و چند نوبت می توانند این کار را انجام دهند.

دکتر قالیباف ادامه داد: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم را تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند. درخصوص این مسائل در تهران کارهایی صورت گرفته و وزارت کشور نیز به این موضوع ورود کرده است. اطمینان داشته باشید که این موضوع را دنبال و ساماندهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص بهداشت و درمان استان بوشهر نسبت به سایر استانها، گفت: این موضوع را هم در بخش بهداشت و هم در حوزه درمان با بالا بردن ظرفیت های تخت بیمارستانی و تجهیزات در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس قوه مقننه کشورمان به اهمیت مسئله آب و خط ریلی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: موضوع آب شرب و توسعه خطوط ریلی از موارد مهمی است که در رشد استان تاثیرگذار است. البته تصمیمات دیگری در حوزه انرژی استان مطرح بوده که در اقتصاد کشور اثر دارد.

وی با اشاره به مشکلات پرسنل مجتمع پارس جنوبی و تأسیسات نفتی درخصوص سقف حقوق‌ها و ساماندهی مشاغل ادامه داد: این موضوع را سال گذشته به سرعت مورد بررسی قرار داده و حل کردیم اما طبق قانون، بخشی از این بر عهده دولت بوده و در آنجا باید تصمیم گیری شود، همین امروز هم متوجه شدیم که به دلیل اخذ مالیات از پرسنل این مجموعه ها، خاصیت اقدامات انجام شده از بین رفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه وقت و کارمان متمرکز ساماندهی و حل مسائل و مشکلاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. امیدواریم با تلاش، تدبیر، عقلانیت و کار جهادی بر این مشکلات فائق بیاییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار