۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

به گل نشستن یک نفتکش در کانال سوئز/ تردد دچار اختلال شد

به گل نشستن یک نفتکش در کانال سوئز/ تردد دچار اختلال شد
رسانه‌های مصری از به گل نشستن یک نفتکش با پرچم سنگاپور در کانال سوئز خبر دادند و اعلام کردند که تردد کشتی‌ها در این آبراه دچار اختلال شده‌است.
کد خبر: ۹۳۷۳۵

به گزارش مانا، پایگاه خبری «قاهره ۲۴» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع آگاه از به گل نشستن یک کشتی با پرچم سنگاپور در کانال سوئز مشابه آنچه برای کشتی «ایورجیون» (Evergiven) اتفاق افتاد، خبر داد.  

این منابع به «قاهره ۲۴» گفتند که یک نفتکش به طول بیش از ۲۵۰ متر اکنون در عرض کانال در کانال سوئز همانند آنچه که برای کشتی پانامایی Evergiven اتفاق افتاد، به گل نشسته است.  

این منابع با اشاره به اینکه به گل نشستن این نفتکش منجر به توقف کامل حرکت دریایی در کانال سوئز شده است، گفتند که در پشت این نفتکش، کشتی‌های باری در منطقه بالای تونل «شهید احمد حمدی» متوقف شده اند.  

کار شناورسازی این نفتکش توسط سازمان کانال سوئز در حال انجام است تا حرکت حمل و نقل دریایی در این کانال دوباره برقرار شود.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع خبری مصر گزارش داد که پس از متوقف شدن حمل و نقل دریایی در کانال سوئز به دلیل به گل نشستن نفتکش دریایی با شناور کردن این نفتکش تردد کشتی ها در این کانال از سر گرفته شد .

پیشتر کشتی کانتینربر Ever Given که متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen بوده و توسط شرکت تایوانی Evergreen Marine اداره می‌شود، ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰) در کیلومتر ۱۵۱ کانال سوئز در مسیر چین به روتردام به گل نشست. طول این کشتی ۴۰۰ متر، عرض آن ۵۹ متر و ظرفیت حمل آن حدود ۲۲۴ هزار تن است.

در نتیجه این حادثه، تردد در یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی در جهان مسدود شد. اسامه رابی رییس اداره مدیریت کانال سوئز اعلام داشت که تعداد کشتی‌های در صف انتظار برای عبور از کانال سوئز به بیش از ۳۲۰ کشتی رسیده است.

کانال سوئز که دریاهای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می کند ۱۶۳ کیلومتر طول دارد. ۱۰ تا ۱۲درصد حمل و نقل دریایی در جهان از طریق آن صورت می گیرد. این کانال روزانه توسط ده‌ها کشتی استفاده می‌شود که بدون دور زدن طولانی آفریقا از اروپا به آسیا و برعکس سفر می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار