۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد:

صادرات ۱۲ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۱۲ میلیون تن کالا به ارزش ۶.۲ میلیارد دلار طی ۵ ماهه سالجاری از بنادر استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۳۰

صادرات ۱۲ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی صفوی با بیان اینکه در پنج ماه امسال صادرات بدون میعانات گازی افزون بر ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن کالا از بنادر استان بوشهر ثبت شد اظهار داشت: این میزان صادرات به ارزش شش میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد و ارزشی ۶۸ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: صادرات با احتساب میعانات گازی در این مدت افزون بر ۱۲ میلیون و ۱۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۶.۳ میلیارد دلار از گمرکات استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و ارزشی ۶۷ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل صمت استان بوشهر عمده کالا‌های صادراتی را شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات دانست و تصریح کرد: این کالا‌های تجاری به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور صادر شده است.

صفوی اعلام کرد: طی مدت زمان مذکور واردات قطعی حدود ۲۶۲ هزارتُن کالا به ارزش افزون بر ۷۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالا‌های وارداتی را شامل ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری دانست و بیان کرد: کشور‌های چین، امارات، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم در واردات کالا به استان بوشهر داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار