۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

پیش بینی جهش صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۱

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به سیاست‌های تعیین شده در افزایش سالانه تولید میگوی پرورشی گفت: انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ شاهد جهش چشمگیر در میزان صادرات آبزیان در طول تاریخ کشور باشیم.
کد خبر: ۹۳۷۱۷

پیش بینی جهش صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۱

 

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا به افزایش ۲۳ درصدی صادرات آبزیان اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته در مجموع شاهد صادرات ۱۵۱ هزار تُن محصولات شیلاتی بودیم و این در حالی است که سال ماقبل آن این آمار ۱۲۳ هزار تُن بود.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: بیشترین میزان رشد صادرات آبزیان با ۳۶ هزار و ۳۰۰ تُن به میگوی پرورشی اختصاص داشته است که بالاترین رقم در طول تاریخ کشور در صنعت صادرات آبزیان محسوب می‌شود.
وی همچنین به صادرات ۵۲۴ هزار تُن انواع ماهیان حرام گوشت صید شده در آب‌های جنوبی، سه هزار و ۸۰۰ تُن قزل آلا، ۱۸ هزار تُن انواع ماهیان گرمابی، ۱۱ هزار تُن کنسرو، ۳۰ هزار تُن خوراک آبزیان، ۲۵۶ تُن ماهیان زینتی و سه هزار و ۸۰۰ کیلو خاویار طی سال گذشته اشاره کرد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه گفته‌های خود ارزش صادراتی محصولات شیلاتی طی سال گذشته را ۵۳۵ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سال ماقبل آن ارزش صادراتی محصولات شیلاتی ۴۷۰ میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا سال ۱۴۰۴ در‌آمد سالانه صادرات آبزیان به ۶۰۰ میلیون دلار برسد که رقم کسب شده در سال گذشته به این هدف بسیار نزدیک است.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴ یعنی پایان برنامه ششم توسعه صادرات سالانه آبزیان به ۸۰۰ میلیون دلار یعنی ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از برنامه ریزی‌های انجام شده، خواهد رسید.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به سیاست‌های تعیین شده برای افزایش سالانه میگو، انتظار می‌رود صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۱ با جهش چشمگیر و بی‌سابقه در طول تاریخ کشور همراه باشد.

افزایش قیمت خوراک؛ مهمترین مشکل آبزی پروری

این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات کشور، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات پیشِ روی آبزی پروری کشور، افزایش قیمت خوراک و نهاده‌ها است که باعث ایجاد مشکلاتی برای پرورش دهندگان شده است.
خدایی گفت: امیدواریم با ورود دولت و اعطای تسهیلات به پرورش دهندگان، مشکلات مالی آن‌ها رفع و شاهد پیشبرد اهداف تعیین شده از سوی شیلات جهت افزایش سالانه محصولات شیلاتی و به دنبال آن افزایش صادرات و ارز‌آوری به کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار