۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

انتقاد انجمن کنترل بندری از بی‌توجهی اپراتور‌ها نسبت به ایمنی کشتی‌ها

انجمن کنترل بندری وابسته به سازمان بین‌المللی دریانوردی ضمن انتقاد از بی‌توجهی اپراتور‌های کشتی به تعمیر و نگهداری آن‌ها خواستار کنترل نظارت بیشتر توسط کارشناسان در بنادر شد.
کد خبر: ۹۳۶۹۳

انتقاد انجمن کنترل بندری از بی‌توجهی اپراتور‌ها نسبت به ایمنی کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ انجمن کنترل بندری PSC، انجمن ایمنی دریایی آمریکا و استرالیا AMSA اعلام کردند در پی بی‌توجهی اپراتور‌های کشتی‌ها به تعمیر  و نگهداری برنامه ریزی شده متأسفانه نظارت و کنترل بازرسان مؤسسات رده بندی هم نسبت به بازرسی‌های کنترل شده کمتر شده که این کار باعث می‌شود تا برخی کشتی‌ها در بنادر توقیف شوند.

"رابرت دیانسون" نمایندۀ انجمن کنترل بندری با اشاره به اینکه هفت فروند کشتی با پرچم خارجی در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ در بنادر بریتانیا توقیف شدند یاد‌آور شد: متأسفانه حضور فیزیکی نمایندگان مؤسسات طبقه بندی در برخی مقاطع دچار مشکل شده و نظارت چندانی بر ایمنی کشتی‌ها در بنادر از خود نشان نمی‌دهند چراکه الزامی از سوی اپراتور‌ها احساس نمی‌کنند.

وی گفت: اپراتور‌ها باید بدانند کمپین‌های بازرسی متمرکز (FIC) و (CIC) با مشارکت کارشناسان IMO و نمایندگان کشور‌های ساحلی کنترل‌های نامحسوس خود را در طی سال انجام می‌دهند و در صورت مشاهده هرگونه خطا و بی‌توجهی نسبت به توقیف کشتی‌ها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری کشتی‌ها و تجهیزات آن‌ها از الزامات کد ISM و SMS می‌باشد تأکید کرد: بر اساس تصمیمات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی بازرسی‌های تعمیر و نگهداری در فواصل زمانی مناسب انجام می‌شود و هرگونه عدم تطابق با استاندارد‌ها بلافاصله گزارش شده و اگر اقدامات اصلاحی مناسب انجام  نشود نسبت به توقیف کشتی‌ها اقدام خواهد شد.

وی یاد‌آور شد: در صورت کم‌توجهی نمایندگان مؤسسات رده‌بندی نسبت به بازرسی‌های منظم نیز برخورد قانونی با آنان صورت خواهد گرفت.

به گفتۀ وی رعایت مسائل ایمنی کشتی‌ها بر اساس تأکید IMO توسط نمایندگان PSC پیگیری شده و گزارش‌های لازم به IMO ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار