۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه در بندر امام

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هفت پروژه عمرانی و توسعه‌ای و چهار پروژه به ارزش واقعی بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به مناسبت هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۸

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه در بندر امام


به گزارش مانا، به مناسبت هفته دولت، امروز ۵ شهریورماه با حضور علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر، هفت پروژه‌ عمرانی و توسعه‌ای بندر امام به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد که ارزش واقعی مجموع این پروژه‌ها بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال است.

 امروز جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان به طول هشت کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و۶۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ای، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای، موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر شده است.

بهره‌برداری از خط شماره ٢ و ٣ کارخانه‌ تصفیه روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر پروژه‌ها بود که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌های با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری می‌شود.

اتمام تعمیرات اساسی چهار پست اسکله در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر پروژه‌ها بود که بهره‌برداری از این پروژه عمرانی ضمن ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید، به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

همچنین بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی در بندر امام خمینی (ره) است که ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

بهره‌برداری از دو باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های امروز بوده است که بنابه گفته بهروز آقایی مدیرکل بنادر خوزستان این پروژه‌ها موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال‌_جنوب انتقال غلات از کشورهای حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت شغلی از دیگر پروژه‌های عمرانی است که زمینه را برای افزایش فعالیت‌های لجستیکی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) فراهم می‌کند.

بهره‌برداری از سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) است که تأثیر به سزایی در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور دارد.

همچنین امروز عملیات اجرایی چهار پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمرانی دولتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که شامل احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات به ظرفیت پنج میلیون تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۷۳۰ میلیارد ریال، احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش ۴۱۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، پروژه تعمیرات اساسی محوطه‌های باراندازهای آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتباری معادل۳۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندرامام خمینی (ره) با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال می شود؛ این پروژه‌ها جمعا بیش از ۲۵۰۰ فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار