۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

تمیز کردن منطقه خلیج فارس از آلاینده‌ها در دستور کار سازمان محیط زیست

تمیز کردن منطقه خلیج فارس از آلاینده‌ها در دستور کار سازمان محیط زیست
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در برنامه تلویزیونی هرمزگان در مسیر توسعه اظهار کرد: سازمان محیط زیست نقشه ساحل جنوب کشور را تهیه کرده و در اختیار استان‌های جنوبی قرار داده و با ضوابط استقراری که توسط محیط زیست ارائه می‌شود مجوز‌ها صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۵

به گزارش مانا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ،علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور عنوان کرد: صنایع بندرعباس از پساب فاضلاب استفاده خواهند کرد و دیگر هیچ آبی جایگزین نخواهد شد.

سلاجقه با بیان اینکه صنایع غرب بندرعباس از لحاظ آلاینده‌های تجمعی قابل مشکل بوده و حتماً وارد عمل خواهیم شد، مطرح کرد: اکنون صنایعی که در غرب بندرعباس مستقر می‌شوند صنایع دانش بنیان خواهند بود و فعالیت آنها مشکلی به محیط زیست وارد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید صدا نیز جزء آلودگی‌ها هستند و برای آنها شاخص‌هایی مشخص کرده ایم، تصریح کرد: به مردم خوب بندرعباس قول می‌دهیم که فاضلاب این شهر  جمع‌آوری و تصفیه شود و در اختیار صنایع قرار گیرد و جایگزینی به هیچ وجه به صنایع تعلق نمی‌گیرد اگر چنانچه قرار باشد آب شیرین کنی در سواحل خلیج فارس از بوشهر تا چابهار احداث شود، مطابق مکان‌یابی سازمان محیط زیست خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در سفر استانی به هرمزگان ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه های متعدد مصوب شد و بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیده شده  که این ظرفیت خوشبختانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود و تاکنون ۲۵ درصد آن انجام شده است.

سلاجقه اظهار کرد: استان هرمزگان از زوایای متعدد برای کشور جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، وقتی  پیشینه آن را نگاه می کنیم سپر دفع بلا برای کشور می‌باشد؛ دوم اینکه از جانب جانفشانی، انسانهای شریفی که کمترین مردم را جای دیگر می بینیم در این استان وجود دارد.

وی افزود: اقتصاد دریا محور را باید اصل کار این استان قرار دهیم هر کدام از جزایر استان هرمزگان دارای ظرفیت های متعددی می باشند و همچنین تالاب‌هایی که در این جزایر وجود دارند و  گلوگاه اقتصادی دنیا در این استان قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: خطوط متعدد انتقال انرژی که از زیر دریا عبور می کند و کشتی هایی که انجام می‌شود و همچنین گذر کشتی‌های غول‌پیکر شرایطی را ایجاد کرده که باید برای محیط زیست منطقه تدابیری بیندیشیم که خوشبختانه با عضویت در کنوانسیون کویت دست به دست هم داده‌ایم تا مشکلات را کمتر نماییم.

سلاجقه مطرح کرد: تمیز کردن منطقه خلیج فارس از آلاینده‌ها را در دستور کار جدی داریم و در بحث نشتی‌ها به خصوص در سواحل استان بوشهر که به مواد قیر مانندی  آلوده شده ورود جدی کرده‌ایم تا پاکسازی شود.

وی ادامه داد: با سازمان اداره بنادر و دریانوردی کشور در خصوص اسکله‌های موجود رایزنی خواهیم کرد  و در چند روز گذشته نیز نشست منطقه‌ای مدیران کل استان های  تالابی و دریایی را در استان هرمزگان برگزار کردیم و استان‌هایی که از لحاظ دریایی و تالابی با هم نزدیک هستند را  در یک گروه قرار می دهیم و خوشبختانه مصوب شد که یگان ویژه گشت دریا را داشته باشیم که بتوانند فعالیت چشمگیری در زمینه محیط زیست تالابی و دریایی را  داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد دریا محور به صورت کامل برای این منطقه تعریف شده و ما نیز به عنوان یک ضد ویروس دستگاه‌های کشور در کنار آنها خواهیم بود و تدابیری که دولت انقلابی مردمی اندیشیده است برای توسعه درخور منطقه به خصوص در استان هرمزگان  خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: استانی که این همه ظرفیت‌های خوب اقتصادی دارد، شنیدن نرخ بیکاری آن برای بنده سنگین است، از همین جا از مسئولان محترم می خواهم نسبت به مردم استان  توجه ویژه داشته باشند و از پتانسیل های بومی به نحو مطلوب استفاده شود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار