۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی؛

عملیات احداث پروژه آب شیرین‌‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی آب شیرین کن شهید رئیسعلی دلواری نیروگاه اتمی بوشهر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۷

عملیات احداث پروژه آب شیرین‌‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم آغاز اجرای آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: امروز یکی از وعده‌های رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی و یک مطالبه دیرینه مردم بوشهر به این مرحله رسیده است.

محمد اسلامی اضافه کرد: در این راستا عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در هفته دولت، هفته میثاق با شهدا، تبعیت از الگو خدمت بی منت آغاز شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تغییر اقلیم اتفاق افتاده و امروز باید به منابع پایدار تامین آب توجه کنیم. امروز بالاترین ظرفیت تولید آب شیربن از دریا در دنیا در حوزه خلیج فارس مستقر است و ما کمترین سهم را داریم.

وی با بیان اینکه ما امروز فقط یک نیروگاه اتمی هزار مگاواتی داریم گفت: با ظرفیت‌های موجود باید چند عدد نیروگاه هزار مگاواتی داشته باشیم تا سهم تولید برق افزایش یابد.

معاون رئیس جمهورافزود: تحریم و دشمنی‌ها و تنگنا‌ها نباید ما را در گذشته‌ای که طی کردیم نگه دارد، باید دور از نگاه به بیرون و با اعتماد به ظرفیت داخل و متخصثان داخلی جریان طراحی و ساخت نیروگاه را به جریا مستمر تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار