۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۳۶۵۲

آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با افزایش سرعت باد و اختلاف فشار، آب‌های شمال غرب خلیج فارس توفانی و متلاطم خواهد بود ضمن آنکه آب‌های نوار ساحلی خوزستان نیز تحت تأثیر تغییرات جوی مواج خواهد بود.

وی با هشدار سطح زرد هواشناسی از شناور‌های دریایی و صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی و آرامش در دریا، سفر‌های خود را به تأخیر بیندازند تا با حوادث دریایی رو‌به‌رو نشوند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: انتظار می‌رود ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس بین ۱.۵ تا ۲ متر برسد.

وی با اشاره به بالا آمدن سطح آب‌های مناطق آبراهی خوزستان، نسبت به پاره شده تور‌های ثابت صیادی و احتمال واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در اروندرود، کارون و بهمنشیر هشدار داد.

سبزه زاری افزود: با شمالی شدن جریانات شمالی و تضعیف سامانه پرارتفاع جنب حارّه‌ای، شاهد کاهش رطوبت، شرجی و کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در مناطق ساحلی خوزستان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری در بعدازظهرها، احتمال رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و وقوع گرد و غبار همرفتی در برخی مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.

اداره کل شیلات خوزستان در اطلاعیه‌ای از صیادان بنادر صیادی استان خواست به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی، تا بهبود شرایط جوی به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس نروند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های خدماتی و امدادی خواست با حفظ آمادگی خود، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی و حفظ جان شهروندان شهر‌های ساحلی، تمهیدات لازم را به کار گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار