۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

آمادگی استاندار بصره برای برقراری خط دریایی خرمشهر - بندر بصره

استاندار بصره عراق آمادگی خود را برای برقراری خط دریایی خرمشهر - بندر بصره برای انتقال زائران اربعین حسینی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۶۴۳

 

آمادگی استاندار بصره برای برقراری خط دریایی خرمشهر - بندر بصره

به گزارش خبرنگار مانا، اسعد العیدانی در دیدار و مذاکره با دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان در آبادان اظهار داشت: استان بصره از همه امکانات زمینی و دریایی خود برای جابه‌جایی ۱.۵ میلیون زائر اربعین استفاده خواهد کرد و این آمادگی را نیز دارد برای سرعت بخشیدن به جابه‌جایی زائران از خطوط کشتیرانی فعال دو کشور در مسیر اروندرود استفاده کند.

وی گفت: زیرساخت‌های بندر بصره برای راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر – بصره وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

العیدانی افزود: بندر بصره برای استقبال گرم از زائران ایرانی و دیگر کشور‌های جهان که از طریق شلمچه وارد عراق می‌شوند خود را آماده کرده است.

استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اربعین امسال پنج میلیون زائر از طریق مرز‌های شش‌گانه کشورمان وارد عراق می‌شوند افزود: از این تعداد دو میلیون نفر از مرز‌های خوزستان به شهر‌های مقدس عراق عزیمت می‌کنند.

خلیلیان به روابط رو به گسترش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو استان بصره و خوزستان اشاره کرد و خواستار همکاری نزدیک برای تردد زائران اربعین شد.

وی گفت: بیشتر زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بندر بصره منتقل می‌شوند، ولی می‌توانیم از کشتی‌های مسافری برای انتقال زائران از ترمینال دریایی خرمشهر به بندر بصره استفاده کنیم.

استاندار خوزستان افزود: در کنار مرز زمینی استفاده از ظرفیت راه آهن و خط دریایی خرمشهر - بصره می‌تواند کمکی به تردد زائران باشد.

در اربعین سال‌های گذشته بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی به صورت رایگان از طریق کشتی به بندر بصره منتقل و از آنجا راهی شهر مقدس کربلا شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار