۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

بندر چابهار را به قطب ترانزیتی تبدیل می‌کنیم

بندر چابهار را به قطب ترانزیتی تبدیل می‌کنیم
وزیر بنادر و‌ کشتیرانی هند با تأکید بر اینکه دولت هند متعهد به توسعه و تجهیز بندر چابهار است، اعلام کرد: هند به تلاش های خود برای تبدیل بندر چابهار به یک قطب منطقه ای و بین‌المللی در حوزه ترانزیت ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۰
به گزارش مانا، سارباناندا سونوال پس از بازدید از بندر چابهار در نشست مشترک با علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مقامات این سازمان، اظهار داشت: از طرف دولت هند از مهمان نوازی گرم‌تان تشکر می‌کنم و باید بگویم روابط تاریخی و فرهنگی ایران و هند همواره بین دو کشور وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده  و این همکاری‌ها، بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه بین ایران و هند است.
 
وی با تاکید بر تعهد دولت هند در راستای توسعه و‌ تجهیز بندر چابهار، عنوان کرد: عزم مشترک دو کشور برای توسعه همکاری ها در سال ۲۰۱۶ و در سفر نخست وزیر هند به ایران موجب شروع همکاری دو جانبه مدنظر قرار گرفت.
 
وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند، بیان کرد: افزایش فعالیت‌ها در بندر چابهار، فضای جدیدی را برای توسعه این بندر رقم خواهد زد.
 
سونوال با بیان اینکه چابهار یک دروازه ترانزیتی است و نقش ویژه ای در کریدور شمال جنوب دارد، گفت: بندر چابهار زمان و مسیر حمل کالا را برای کشورهای آسیای میانه، جنوب آسیا و آسیای مرکزی کوتاه می کند.
 
وی با بیان اینکه هند چند اقدام را برای توسعه حجم کالا به چابهار به ویژه از طریق کشورهای ژاپن، کره جنوبی و کشورهای آسیای میانه انجام داده است، اظهار داشت: در این راستا برنامه روز چابهار را نیز در بمبئی برگزار کردیم و میزبان هیئت‌هایی از ایران و آسیای میانه بودیم.
 
وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند با اشاره به اینکه هند به تلاش‌های خود برای تبدیل بندر چابهار به یک قطب منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه ترانزیت ادامه خواهد داد، عنوان کرد: مطمئن هستم با همکاری سایر مجموعه‌ها از جمله گمرک، منطقه آزاد چابهار و...از پتانسیل بندر چابهار به طور کامل استفاده و آن را بالفعل کنیم.
 
سونوال افزود: از سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، استانداری سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد چابهار و بندر چابهار به دلیل انجام همکاری با دولت هند تشکر می‌کنیم و مطمئن هستیم به تعهد مشترک خود برای تحقق بخشیدن به دیدگاه رهبران خود ادامه خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه بازدید میدانی صورت گرفته نشان دهنده تعهد دولت هند در توسعه بندر چابهار است، اظهار داشت: برای انجام اقدامات عملی مطرح شده و افزایش ترافیک بندر پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترک فنی بین دو کشور ایجاد تا چالش‌ها و مسائل پیش آمده پیگیری و حل شود و فرآیند فعالیت‌ها را تسریع و بندر چابهار را به یکی از مهم‌ترین بنادر جهان تبدیل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار