۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

گرمای خرما پزان در مناطق ساحلی خوزستان و هشدار سطح نارنجی

مدیر کل هواشناسی خوزستان از استقرار بسیار گرم و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان که در اصطلاح محلی به آن "خرماپزان"می گویند تا اول شهریور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۱۰

گرمای خرما پزان در مناطق ساحلی خوزستان و هشدار سطح نارنجی

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با تقویت سامانه پرارتفاع جنب حارّه‌ای ، فعالیت مستمر جریانات جنوبی و نسیم دریا به خشکی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی استان خواهد شد.

وی گفت: با شکل گیری این الگوی جوی‌، دمای بالای 50 درجه و رطوبت بیش از 90 درصدی در مناطق ساحلی خوزستان تا پنج روز آینده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این شرایط جوی ایجاب می کند شهروندان مناطق ساحلی استان از تردد غیرضروری و قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری کنند نسبت به گرمازدگی شهروندان هشدار داد.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست ضمن حضور کامل در مناطق ساحلی‌، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به کار گیرند.

این اداره کل با صدور اخطاریه نسبت به گرمازدگی و افزایش مصرف انرژی هشدار داد و از شهروندان خواست در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف صرف جویی کنند و از ترددهای غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند.

در پی هوای گرم و سوزان مرکز بهداشت خوزستان از شهروندان خواست همه موارد ایمنی را برای پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند.

مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای ساحلی خوزستان نیز تا یک هفته آینده برای پذیرش بیماران مبتلا به گرمازدگی به حال آماده باش درآمدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار