۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

افزایش ظرفیت بنادر کانتینری به ۱.۳۸ میلیارد TEU تا سال ۲۰۲۶

علی‌رغم همه‌گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری به منظور توسعه بنادر و ترمینال‌های کانتینری افزایش یافت که این روند در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یافت.
کد خبر: ۹۳۵۹۳

افزایش ظرفیت بنادر کانتینری به ۱.۳۸ میلیارد TEU تا سال ۲۰۲۶


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسۀ Drewry با بررسی ظرفیت‌های بنادر جهان و به ویژه ترمینال‌های کانتینری طی گزارشی اعلام کرد ظرفیت بنادر کانتینری جهان با نرخ متوسط سالانه ۲.۴ درصدی تا سال ۲۰۲۶ به ۱.۳۸ میلیارد TEU می‌رسد.

Drewry در این گزارش با اشاره به اینکه در کنار مشکلات و چالش‌های پیش آمده برای بنادر سرمایه‌گذاری در این بنادر طی مدت همه‌گیری کرونا ادامه داشته تاکید کرد: ظرفیت بنادر کانتینری در سال ۲۰۲۵ به ۷۰ درصد از پیش‌بینی‌های انجام شده، دست خواهد یافت.

در ادامه گزارش درج شده است: بنادر CMA Terminals، Hutchison و TIL تا سال ۲۰۲۶ هرکدام چهار میلیون TEU به ظرفیت فعلی خود می‌افزایند.

"النور هدلند" نویسنده این گزارش و تحلیلگر ارشد Drewry در این زمینه گفت: پروژه‌های گرین‌فیلد به منظور افزایش ظرفیت بنادر کانتینری در دست اجرا است و اکثر خطوط معتبر کشتیرانی از جمله CMA CGM و MSC نسبت به پیشبرد اهداف توسعه طلبانه ظرفیت کانتینری اقدام می‌کنند.
وی گفت: اگرچه اختلال در زنجیرۀ تأمین جهانی در سال ۲۰۲۱ مشکلات خاصی را برای شرکت‌های بزرگ حمل‌و‌نقل کانتینری ایجاد کرد، اما این شرکت‌ها با درآمد خوبی مواجه شدند که بخشی از آن‌ها صرف سرمایه‌گذاری بنادر شد به گونه‌ای که هزینه‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ در بنادر کانتینری ۳۱ درصد افزایش یافت.

به گفته وی به طور کلی در سال ۲۰۲۱ رشد ظرفیت سالانه بنادر به طور میانگین به ۶.۸ درصد رسید که در این میان بنادر هلند بیشترین سرمایه‌گذاری را در سال ۲۰۲۱ با هدف توسعه ۴.۷ میلیون TEU گزارش داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار