۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

تأخیر کشتی‌ها باعث اختلال در برنامه‌های صنعت کشتیرانی دنیا است

تأخیر کشتی‌های کانتینری در سفر‌های تجاری ضمن اینکه برنامه‌های صنعت کشتیرانی را برهم می‌زند، مشکلات زیادی را برای صاحبان کالا، اپراتور‌ها و مالکان کشتی بوجود می‌آورد.
کد خبر: ۹۳۵۸۱

تأخیر کشتی‌ها باعث اختلال در برنامه‌های صنعت کشتیرانی است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه آلفا‌لاینر؛ با بررسی آخرین تأخیر کشتی‌ها مشخص شد که در حال حاضر کشتی‌ها برای یک سفر رفت و برگشت به چین حداقل با ۱۶ روز تأخیر مواجه می‌شوند.

اگرچه درحال حاضر از میزان تأخیر کشتی‌ها کاسته شده، اما  بیشترین ضربه‌ای که صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری از محل تأخیر کشتی‌ها با آن مواجه می‌شود ازدحام در شمال اروپا و آمریکا است.

در یک بررسی اجمالی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، به طور متوسط حداقل ۹۷ روز تأخیر در سفر کشتی‌ها  بین چین تا اروپای شمالی در یک سفر کامل از بین رفته است.

بر اساس این گزارش اگرچه پیشرفت‌های جزئی برای برخی سفر‌ها در بنادر بوجود آمده، اما ازدحام بنادر همچنان یک مشکل بزرگ تلقی می‌شود که باعث ایجاد اختلال در بر‌نامه‌های صنعت کشتیرانی به ویژه حمل و نقل کانتینری است.

در ادامه گزارش آمده است تأخیر کشتی در بنادری مانند ساوانا، هیوستون، نیویورک و بنادر بزرگ اروپای شمالی ضرر و زیان زیادی را به صنعت کانتینری وارد می‌کند به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۱ طی یک سفر به طور متوسط ۵۲ روز کشتی‌ها در مسیر و بنادر امریکایی با تاخیر مواجه می‌شوند.

در این راستا تفاوت در تأخیر کشتی‌ها با توجه به هر بندر متفاوت است به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ صنعت کشتیرانی شاهد تأخیر ۱۰ تا ۷۰ روز‌ه بوده است.

در این میان کشتی‌های خط کشتیرانی فرانسه CMA CGM و کاسکو OOCL با تأخیر‌های زیادی مواجه شدند. این بررسی نشان می‌دهد که کشتی‌هایی که با تاخیر‌های حتی ۹۷ روزه در یک برنامه سفر کامل  در سال ۲۰۲۱ مواجه شدند در نیمه دوم جولای این تأخیر‌ها کاهش یافت.

خط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان اعلام کرده همچنان با مشکلات تأخیر در بنادر مواجه است، در این میان شرکت مرسک  و MSC توانسته‌اند تا حدودی از تأخیر کشتی‌ها بکاهند برای مثال این شرکت‌ها موفق شدند تاخیر کشتی در مسیر شرق دور تا شمال اروپا را از ۱۹ روز به ۱۳ روز کاهش دهند و این سه شرکت اعلام کردند بیشترین آسیب را از محل ازدحام بنادر متحمل شدند.

شرکت مرسک اعلام کرد پس از ۸۷ روز تأخیر کشتی MAERSK KLEVEN این شرکت در ۲۱ جولای وارد آنتورپ شد که ۴۲ روز تأخیر را متحمل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است برای یک سفر دور کامل تأخیر‌هایی بین ۴۲ روز تا ۶۷ روز در سال ۲۰۲۱  صورت گرفته است.

ناگفته نماند شرایط در ماه جولای  با ماه‌های قبلی متفاوت شده و از میزان تأخیر کاسته شد.

 بر این اسا‌س شاخص‌های تجزیه و تحلیل شده توسط این مؤسسه نشان می‌دهد تأخیر کشتی‌ها در نیمه دوم جولای برای ائتلاف OALLFE، حدود ۱۳ روز و برای، THEA حدود ۳۰ روز و برای ALLIANCE حدود ۱۶ روز و برای ۲M حداقل ۲۷ روز بوده است.

این گزارش حاکی است  یکی از کشتی‌های اور‌گرین  با ۲۳۷۹۲ TEU، در تاریخ ۵ آگوست از شانگ‌های حرکت کرده و با ۳۸ روز تأخیر به اروپا رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار