۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

۸۰۰ هزار تن کالا‌ی اساسی امسال در بندر چابهار تخلیه شد

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی از ۲۷ فروند کشتی ورودی به بندر چابهار از ابتدای امسال تا کنون تخلیه شده که این امر نوید دهنده رونق حمل و نقل و توسعه ترانزیت کالا است.
کد خبر: ۹۳۵۸۰

۸۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی امسال در بندر چابهار تخلیه شد


ناصر روانبخش اظهارداشت: بیش‌از ۶۰ درصد از کالاهای اساسی وارداتی به صورت حمل یکسره از بندر به مقاصد کشور ارسال شده است.

وی افزود: چابهار با این ظرفیت و جایگاه استراتژیک می‌تواند دروازه ورودی و طلایی کالاهای اساسی کشور باشد که این امر در حال محقق شدن است.

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین محصولات وارداتی گندم، برنج، ذرت و همچنین جو و کنجاله و دانه‌های روغنی است، خاطرنشان کرد: این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش‌از ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور را دارد که با تکمیل و به کارگیری صحیح و اصولی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای تا پایان سال می‌شود این ظرفیت را عملیاتی کرد.

وی افزود: بازار بزرگ کشورهای اوراسیا و تمایل این کشورها به انجام تبادلات کالایی و تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و هند فرصت مناسبی برای استفاده از زیرساخت‌های بنادر ایران در جنوب بویژه بندر چابهار و استفاده از کشور ارمنستان به عنوان دروازه ورود به کشورهای اوراسیا خواهد بود.

روانبخش با اشاره به زیر ساخت‌های بندری ایجاد شده برای پذیرش بدون محدودیت انواع کشتی و قابلیت تخلیه و بارگیری انواع کالا و فعالیت‌های شرکت‌های کشتیرانی به ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی در بندر چابهار خاطرنشان کرد: امکان جابه جایی دریایی کالا به مقاصد بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس و بنادر هند وجود دارد و در این زمینه لازم هست تسهیلات و هماهنگی برای تردد ناوگان حمل زمینی ترانزیتی از طریق مرزهای زمینی دو کشور برای انتقال کالاهای صادراتی و وارداتی و ترانزیتی نیز فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان بندر چابهار تلاش خواهند کرد که هزینه و زمان انتقال کالا برای تمام گروه های کالایی را کاهش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار