۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

افزایش ۳۰ درصدی تولید میگو در سال ۱۴۰۱ / صادرات میگوی پرورشی به ۳۰ کشور جهان

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ایمن سازی لارو‌های میگو در مزارع تولیدی امسال از افزایش ۳۰ درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۲

افزایش ۳۰ درصدی تولید میگو در سال ۱۴۰۱ / صادرات میگوی پرورشی به ۳۰ کشور جهان


سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر دستیابی به سیاست‌های کلان سازمان شیلات ایران در صنعت پرورش میگوی کشور، گفت: با مدیریت صحیح و همکاری پرورش دهندگان بخش خصوصی هم اکنون شاهد رونق پرورش میگو و افزایش سالانه تولید این محصول مهم شیلاتی هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به تولید ۵۸ هزار تُن میگوی پرورشی در سال گذشته بیان داشت: بخش اعظم میگوی تولید شده در سال گذشته به بازار‌های هدف صادر شد.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش حداقل ۳۰ درصدی شاهد تولید ۷۵ هزار تُن میگو باشیم.
حسینی با اشاره به اینکه شیوع بیماری در مزارع پرورشی هر ساله به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های پرورش دهندگان مطرح است، گفت: برای حل این معضل تدابیر خاصی از سوی کارشناسان مربوطه اتخاذ شده که یکی از مهمترین آنها، تأمین لارو‌های ایمن سازی شده در مقابل بیماری است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر پرورش دهندگان میگو نیز با مهارت خاصی که در امر پرورش این گونه دارند در صورت بروز بیماری، به موقع و سریع نسبت به جداسازی لارو‌های بیمار اقدام و از گسترش بیماری در میان سایر لارو‌ها جلوگیری می‌کنند.
به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، مزارع پرورش میگوی کشور در پنج استان ساحلی کشور شامل بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان قرار گرفته است که هر ساله بنا به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی میزان مزارع زیر کشت افزایش می‌یابد.
وی در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر اینکه میگوی پرورشی کشورمان به بیش از ۳۰ کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران همچنین از صادرات مستقیم میگوی پرورشی برای نخستین بار به طور مستقیم به کشور چین اشاره کرد و بیان داشت: صادرکنندگان در حال جذب بازار‌های جدید به ویژه در اروپا هستند؛ همچنین روسیه یکی از بازار‌های جدید و بزرگ برای آبزیان ایران و میگوی پرورشی محسوب می‌شود که سال به سال شاهد افزایش صادرات آبزیان به این کشور هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار