۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اتمام ساخت اسکله گردشگری و مسافربری بوشهر تا پایان شهریور ماه

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از اتمام پروژه ساخت اسکله گردشگری و مسافربری بوشهر تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۷۰

اتمام ساخت اسکله گردشگری و مسافربری بوشهر تا پایان شهریور ماه

اسماعیل سجادی‌منش در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در استان بوشهر به دلیل برخورداری این استان از هزار کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس، گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری لازم برای استان بوشهر، ایجاد اسکله‌های توریستی و مسافربری جهت تردد شناور‌های بزرگ گردشگری است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان داشت: در همین راستا عملیات ساخت یک پست اسکله گردشگری و مسافربری در بندر بوشهر توسط اداره بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه مشترکی با مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان برگزار شد، عنوان کرد: طی این جلسه مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان از اتمام پروزه ساخت اسکله گردشگری و مسافربری بوشهر تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
به گفته سجادی منش بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان این اسکله توریستی شامل احداث هفت سازه دریایی جهت سوار و پیاده شدن مسافران است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، یادآور شد: همچنین علاوه بر اسکله ساخت سالن و گیت‌های مربوطه در حال انجام است که بر اساس برآورد‌های انجام شده این پروژه با ۲۴ هزار میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید.
سجادی منش با اشاره به جام جهانی قطر و نقش مهم استان بوشهر در تردد‌های دریایی به این کشور از طریق بوشهر و جذب گردشگران خارجی، تصریح کرد: در همین راستا قصد داریم از اسکله توریستی و مسافربری مذکور جهت تردد گردشگران به قطر برای جام جهانی فوتبال بهره‌مند شویم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، تاکید کرد: بدون شک برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر می‌تواند زمینه ساز توسعه فعالیت‌های توریسم دریایی در آب‌های خلیج فارس در مسیر بوشهر به قطر باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های کلان در حال انجام توسط مسئولان دولت و نیز همکاری بخش خصوصی شاهد بیشترین بهره وری از برگزاری جام جهانی فوتبال در راستای ارتقای صنعت توریسم دریایی کشورمان در آب‌های خلیج فارس باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار