۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

تولید دو برابری آبزی پروری در خوزستان در افق ۱۴۰۴

مدیرکل شیلات خوزستان از تولید دو برابری آبزی پروری و صید و صیادی در استان در افق سال ۱۴۰۴ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۶۸

تولید دو برابری آبزی پروری در خوزستان در افق ۱۴۰۴

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: طبق برنامه ریزی سازمان شیلات ایران، آبزی پروری و صید و صیادی در خوزستان از ۱۵۰ هزار تن فعلی به ۳۰۰ هزار تن در سه سال آینده خواهد رسید.

وی گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد تولیدات شیلاتی خوزستان تا سه سال آینده از بخش آبزی پروری سردابی و گرمابی و ۲۰ درصد از صید دریایی در محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خواهد بود.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در مناطق ساحلی خوزستان برای آبزی پروری به خصوص تولید میگو وجود دارد، افزود: با اندک سرمایه گذاری می‌توان نوار ساحلی استان را به یکی از کانون‌های اصلی آبزی پروری در کشور تبدیل کرد.

ابوعلی افزود: آب‌های غیرمتعارف و پساب‌های کشاورزی خوزستان که غنی از مواد غذایی هستند می‌تواند بستر مناسبی برای آبزی پروری تلقی شوند.

وی گفت: هم‌اکنون پرورش میگو در آب‌های غیرمتعارف خرمشهر امسال اجرایی شد که حاصل آن تولید ۲۰۰ تن میگوی پرورشی بود.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه با بیان اینکه صید دریایی در سال‌های آینده در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، محدود خواهد شد، افزود: راهبرد اصلی سازمان شیلات فشار کمتر به ذخایر آبزیان دریایی و در عوض گسترش آبزی پروری در مناطق خشکی و ساحلی خواهد بود.

وی پرورش ماهی در قفس در دریا و دریاچه‌های پشت سد‌های استان خوزستان را از برنامه‌های اصلی شیلات استان برای آبزی پروری بیان کرد و افزود: دسترسی به تولید ۳۰۰ هزار تن آبزی در افق ۱۴۰۴ در خوزستان کاملاً قابل دسترس خواهد بود.

هم اکنون خوزستان با تولید سالانه ۸۰ هزار تن ماهیان گرمابی رتبه نخست را در کشور دارد.

تولید ماهیان خاویاری در مناطق شمالی خوزستان از دیگر ظرفیت‌های آبزی پروری در خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار