۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

امکان صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان از آمادگی این شرکت برای ازسرگیری صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵

امکان صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان

محمد بنی سعید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: نشست‌هایی با مسئولان بندر و دریانوردی آبادان در این رابطه برگزار شده و امیدواریم صادرات فرآورده‌های نفتی از این بندر به زودی شروع شود.

وی گفت: به لحاط زیرساختی، امکان صادر کردن گاز مایع و سایر فرآورده‌های نفتی در کنار بندر صادراتی ماهشهر از بندر آبادان وجود دارد.

بنی سعید با اشاره به اینکه صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان باعث ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری جدید خواهد شد افزود: نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و بازار‌های بین‌المللی و قرار گرفتن بندر آبادان در منطقه آزاد اروند از مزیت‌های صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن بستر‌ها و زیرساخت‌های فنی، صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان تا پایان سال جاری شروع شود.

به گزارش خبرنگار مانا، صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان تا پیش از جنگ تحمیلی از طریق آبراه اروندرود انجام شده بود.

با نابودی تأسیسات بندری و نفتی بندر آبادان و کاهش تولید پالایشگاه آبادان، امکان صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان فراهم نشد.

هم اکنون یک لوله نفتی برای انتقال نفت کوره پالایشگاه آبادان به بندر نفتی ماهشهر در مدار عملیات قرار دارد.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه نفت آبادان به فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار