۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

مناطق ساحلی خوزستان بار دیگر در تیررس گرد و خاک عراقی قرار گرفتند

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام وضعیت سطح نارنجی، نسبت به نفوذ توده گرد و خاک عراقی به مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۴

مناطق ساحلی خوزستان بار دیگر در تیررس گرد و خاک عراقی قرار گرفتند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، چشمه‌های گرد و خاک در بیابان‌های جنوبی عراق فعال شده و در دو روز  آینده اغلب شهرهای ساحلی و بنادر جنوبی خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: با نفوذ توده گرد و خاک عراقی‌، هوای شهرهای ساحلی خوزستان آلوده خواهد شد.

سبزه زاری افزود: با افزایش میزان آلاینده‌های جوی، دید افقی کاهش خواهد یافت و احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

در سال جاری مناطق ساحلی خوزستان بارها در تیررس و نفوذ توده گرد و خاک عراقی قرار گرفتند و زندگی عادی مردم را با اختلال جدی روبه‌رو کرده است.

مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست با توجه به نفوذ توده گرد و خاک عراقی و آلودگی هوا‌، در فضای آزاد قرار نگیرند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

این مرکز همچنین از گروه‌های آسیب پذیر سنی‌، بیماران قلبی‌، عروقی و تنفسی خواست تا بهبود شرایط جوی از منازل خارج نشوند.

در پی تغییرات جوی‌، شیلات خوزستان از صیادان خوزستانی خواست در سفرهای دریایی احتیاط کنند.

به دنبال نفوذ توده گرد و خاک و به مخاطره افتادن سلامت شهروندان، مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران احتمالی به حال آماده باش درآمدند.

امسال شکل‌گیری چشمه‌های گرد و خاک به دلیل خشکسالی و خشکیدگی بیابان‌های جنوبی عراقی‌، بیشتر از سال‌های گذشته فعال شده و با وزش بادهای شدید به سمت مناطق ساحلی خوزستان نفوذ می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار