۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

غرق شدن ۴۷ نفر در دریای خزر تنها طی ۸۰ روز/ غرق شدگی ۷ نفر در تعطیلات اخیر

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی غرق شدگی‌ها در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از غرق شدگی ۴۷ نفر از ابتدای خرداد ماه تاکنون در آب‌های دریای خزر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۵

غرق شدن ۴۷ نفر در دریای خزر تنها طی ۸۰ روز/ غرق شدگی ۷ نفر در تعطیلات اخیر

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: با افزایش چشمگیر تعداد ناجیان غریق در نوار ساحلی استان به تعداد هزار و ۲۰۰ نفر، شاهد کاهش ۲۰ درصدی غرق شدگی‌ها طی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.
دبیر ستادساماندهی سواحل استان مازندران افزود: با افزایش تعداد ناجیان غریق و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده‌تر میان مردم و تشویق آن‌ها به شنا در طرح‌های سالم سازی اختصاص یافته، امیدواریم تابستان امسال شاهد کاهش بسیار چشمگیر غرق شدگی‌ها باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا پایان روز گذشته ۴۷ نفر در آب‌های استان مازندران دچار غرق شدگی شده‌اند.
این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد غرق شدگان غیر‌بومی‌ها بوده‌اند، بیان داشت: ۳۹ نفر از غرق‌شدگان گردشگر و هشت نفر نیز بومی استان بوده‌اند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، یادآور شد: همچنین ۴۴ نفر از غرق شدگان مرد و ۳ نفر دیگر خانم بوده اند.
وی در ادامه گفته‌های خود خاطر نشان ساخت: با توجه به تعطیلات اخیر و ورود موج عظیمی از گردشگران به مازندران، در مجموع هفت نفر در این چند روز غرق شده‌اند.
رجبی با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی‌ها به محدوده ساحلی شهرستان محمودآباد اختصاص دارد، تصریح کرد: بعد از محمود آباد شهرستان‌های نوشهر، چالوس و عباس‌آباد بیشترین تعداد غرق شدگی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
این مقام مسئول در استان مازندران، اظهار داشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثر غرق شدگی‌ها در بین ساعات هشت صبح تا هشت شب یعنی در زمان عدم حضور ناجیان غریق به وقوع پیوسته است.
رجبی با اشاره به وجود ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوارساحلی استان مازندران، تصریح کرد: ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمت گردشگران هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار