۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

رباتی که زیر آب دنبال گنج می‌گردد!

رباتی که زیر آب دنبال گنج می‌گردد!
یک استارتاپ از ربات‌های زیر دریایی برای یافتن گنج‌هایی در عمق ۱۰ متری زیر سطح دریا استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۵۴۳

به گزارش مانا به نقل از آی‌ای، مژده برای شکارچیان گنج! اکنون می‌توانید غنیمت خود را در زیر آب با ربات زیر دریایی "جوینده دریا" (SeaSearcher) جستجو کنید.

سازنده این ربات آبی موسوم به "سی‌فارر" (SeaFarer) ادعا می‌کند که می‌تواند انواع مختلفی از فلزات مدفون شده تا عمق ۱۰ متری در زیر بستر دریا را در حالی که نقشه دیجیتالی سه‌بعدی موقعیت آن‌ها را ایجاد و ارسال می‌کند، شناسایی کند.

نمونه اولیه این ربات که توسط مهندس "تیم رینولدز" طراحی شده است، پس از دریافت مجوز از اداره تحقیقات باستان شناسی فلوریدا در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴، اکنون در منطقه‌ای در جنوب "کِیپ کاناورال" در حال آزمایش است.

"کایل کندی" مدیرعامل "Seafarer" می‌گوید: من حق نجات بقایایی کشتی‌های اسپانیایی قدیمی و انواع دیگر غرق‌شده‌ها در امتداد خط ساحلی فلوریدا را دارم. همه این کشتی‌ها قبلاً در هاوانا پهلو می‌گرفتند، طلا‌ها را بارگیری می‌کردند و راهی می‌شدند و گاهی، توفان آن‌ها را در طول مسیرهایشان غرق می‌کرد. بیش از هزار فروند از این کشتی‌های غرق شده وجود دارد، اما مشکل این است که هرگز تاکنون تجهیزاتی وجود نداشته است که به ما نشان دهد طلا و نقره‌های آن‌ها در کجاست.

این شرکت دارای سه قایق مختلف برای کار و یک قایق لنگرانداز کوچک است. این سه قایق‌ها دارای حداقل چهار غواص هستند. این شرکت همچنین از سه باستان‌شناس بهره می‌برد که یکی دارای مدرک دکترا از دانشگاه آکسفورد و دیگری دارای بیش از سی سال تجربه در حوزه گنج‌شناسی است.

در حالی که کاوشگر "SeaSearcher" در اسکن اولیه خود طلا یا نقره‌ای پیدا نکرد، اما مواد فلزی متعددی از جمله برنج، آهن، مس، آلومینیوم، سرب و فولاد ضد زنگ را شناسایی کرد.

"کندی" افزود: این کاوشگر مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین هوش مصنوعی است و هرچه بیشتر از آن استفاده شود، پایگاه داده یادگیری آن بیشتر می‌شود و هرچه بیشتر یاد بگیرد، توانایی‌های آن بیشتر می‌شود و تلاش‌های ما را بیشتر به سمت باستان‌شناسی با دقت بالا متمرکز می‌کند.

شرکت سازنده این پهپاد زیر‌دریایی همچنین از ساخت پلتفرم نسل دوم SeaSearcher خبر داد که بر روی کاوش آب‌های عمیق‌تر و اکتشاف چند حالته تمرکز دارد.

این شرکت می‌گوید، طراحی ارتقا یافته SeaSearcher، مسیر گسترده‌تری برای تشخیص فلز و تصویربرداری سه بعدی دارد، در حالی که ساده‌تر به نظر می‌رسد. این پهپاد آبی به گونه‌ای طراحی می‌شود که هم به صورت مستقل و خودران عمل کند و هم بتواند توسط قایق کشیده و هدایت شود و می‌تواند در مناطق با جریان آبی بالا کار کند.

این پهپاد آبی، تصویربرداری زیر آبی، سونار اسکن جانبی، آرایه جهت‌یاب مغناطیس‌سنج، ضبط ویدئو و تشخیص فلز را در یک دستگاه به صورت یکپارچه گردهم آورده است.

حسگر‌های SeaSearcher به پنل کنترل آن اطلاعات می‌دهند تا توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشین نمایش داده یا پردازش شوند. این تغییرات به نسل جدید SeaSearcher اجازه می‌دهد تا در زمان کوتاه‌تری وسعت بیشتری را پوشش دهد و در عین حال نتایج را در لحظه تولید کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار