۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

بررسی‌ها شناسایی عامل آلودگی نفتی در ساحل کنگان ادامه دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بررسی‌ها برای شناسایی عامل آلودگی نفتی در ساحل کنگان ادامه دارد گفت: مشارکت همگانی برای مقابله با آلودگی سواحل کنگان ضروری است.
کد خبر: ۹۳۵۴۰

بررسی‌ها شناسایی عامل آلودگی نفتی در ساحل کنگان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به آلودگی نفتی در ساحل کنگان اظهار کرد: به محض اطلاع از آلودگی نفتی در منطقه کنگان و بنک تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام شد و در بررسی اولیه منشاء این آلودگی انتقال نفت خام از کشتی به کشتی عنوان شد.

وی بیان کرد: در تصاویر هوایی و بررسی‌های بعدی مشخص شد تاربال‌ها یا همان گلوله‌های قیرمانند در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی شده‌اند که منشاء آن به احتمال زیاد چاه‌های فروزان است که برای اطمینان بیشتر همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به وسعت آلودگی برای پاکسازی نیاز به مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌ها و صنایع است، زیرا بی‌توجهی به این موضوع موجب صدمات بسیاری به محیط زیست می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: سازمان بنادر در سنوات اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات، امکانات و شناور برای پاکسازی سواحل خریداری کرده است تا محیط زیست کمتر دچار آسیب شود.

شکیبی نسب با تأکید بر ضرورت احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با آلودگی دریایی ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی باید همت گروهی و گسترده‌ای در راستای حفظ محیط زیست دریایی صورت گیرد چراکه در صورت بی‌مسئولیتی دستگاه‌ها، بدون تردید آسیب جدی به محیط زیست و به ویژه سواحل استان بوشهر (به واسطه وجود چاه‌های متعدد نفتی) وارد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار