۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
در مراسمی در اسکله جلالی بوشهر؛

صید میگو با اعطا مجوز استاندار بوشهر به صیادان به صورت رسمی آغاز شد

صید میگو به‌صورت رسمی توسط لنج‌ها در آب‌های استان بوشهر با اعطا مجوز صید از سوی استاندار بوشهر به لنج‌داران آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۹

صید میگو با اعطا مجوز استاندار بوشهر به صیادان به صورت رسمی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، استاندار بوشهر پس از اعطا صدور مجوز رسمی آغاز صید میگو در اسکله جلالی بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صیادان استان بوشهر عشق و علاقه وافر به ائمه علیه‌السلام دارند اظهار داشت: صید میگو از سه روز قبل می‌توانست آغاز شود ولی به سبب اینکه صیادان استان بوشهر عزادار و سوگوار سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا هستند و آنان نقش اصلی در برگزاری مراسم ایام محرم و عاشورا حسینی دارند، بر اساس درخواست و توافق صیادان، عملیات آغاز صید میگو به بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی موکول شد.

احمد محمدی‌زاده با قدردانی از صیادان و عملیات فرهنگی آنان در هیئت‌های مذهبی و ارادت به ائمه علیه‌السلام خاطر نشان کرد: صید میگو برای لنج‌های صیادی از صبح امروز در خلیج فارس آغاز شد و ملوانان این شناورها از طریق بنادر استان بوشهر با لنج‌های صیادی راهی دریا شدند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای صیادان در صید میگو به وضعیت بیمه ملوانان پرداخت و گفت: بیمه صیادان در حال پیگیری است و با تصویب در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل می‌شود.

استاندار بوشهر موضوع فعالیت ملوانان به ویژه در حوزه شیلات را جزء کارهای سخت و طاقت‌فرسا دانست و خاطر نشان کرد: باید شرایط بیمه ملوانان شناورهای صیادی فراهم شود.

محمدی‌زاده صید آبزیان در خلیج فارس به روش تور ترال و خارج از فصل را تخلف دانست و بیان کرد: باید ساز و کارهای لازم در جلوگیری از اینگونه صید فراهم شود چراکه این روش صید به زیستگاه و ذخایر آبزیان خسارت و صدمات فراوانی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه از صید آبزیان بدون مجوز به روش ترال و خارج از فصل جلوگیری می‌شود تصریح کرد: برای بهبود وضعیت اسکله‌های صیادی اقدامات لازم در حال انجام است و برای رفاه صیادان طرح‌های مهمی در حال تدوین و اجرا است که ملوانان در شرایط بهتری فعالیت کنند.

استاندار بوشهر از ساماندهی اسکله‌های صیادی استان بوشهر خبر داد و افزود: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر منابع اعتباری لازم برای ساماندهی اسکله‌های صیادی تخصیص داده‌اند ولی کافی نیست باید در این حوزه سازمان شیلات کشور کمک و اداره کل شیلات استان بوشهر پیگیری کند.

محمدی‌زاده گفت: امید می رود امسال صیادان بتوانند صید خوبی داشته باشند و بتوانند در خصوص تامین غذای مردم گامی موثر بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار