۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

آغاز فصل صید میگوی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ از امروز

سرپرست دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: امروز فصل صید میگوی خلیج فارس در سال 1401 توسط بیش از 2 هزار شناور صیادی آغاز می شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۳

آغاز فصل صید میگوی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ از امروز

دکتر رضا نادری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آغاز فصل صید میگوی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ از امروز گفت: پس از یک دوره ۲۰ روزه دریا بس به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز و خارج از فصل، از امروز شاهد آغاز به کار صید میگوی خلیج فارس توسط صیادان بوشهری هستیم.
سرپرست دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: امروز ۱۸ مرداد ماه روز آغاز فعالیت قایق‌های صیادی است و از فردا لنج‌های صیادی نیز می‌توانند نسبت به صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر اقدام کنند.
به گفته وی، بازگشایی صید میگوی خلیج فارس بر اساس گشت‌های پژوهشی محققان توسط پژوهشکده میگو تعیین می‌شود که بر این اساس محققان این پژوهشکده با استفاده از کشتی پژوهشی از ۲۷ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر نمونه‌برداری کرده و نتیجه ارزیابی ذخایر را به کمیته صید میگو ارائه کردند.
وی با اشاره به اینکه تعیین دقیق زمان صید بر اساس تصمیم‌گیری کمیته مدیریت صید استان بوشهر بعد از بررسی نتیجه گشت دریایی پژوهشکده میگو کشور تعیین شده است، تصریح کرد: زمان پایان صید نیز بر اساس گشت‌های تحقیقاتی و بررسی میزان ذخایر اعلام می‌شود، اما به طور معمول، صید میگوی دریایی در آب‌های خلیج فارس در محدوده آب‌های بوشهر بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌انجامد.
دکتر نادری با اشاره به اینکه مجوز صید میگو از سوی ۲۵ مرکز تخلیه صید استان بوشهر صادر می‌شود، اذعان داشت: تنها شناور‌های دارای مجوز صید میگو می‌توانند نسبت به صید اقدام کنند و یگان حفاظت شیلات در مدت مجاز اعلام شده برای صید بر انجام فعالیت صیادان نظارت دارد.
وی خاطرنشان ساخت: در مصوبه کمیته صید میگو یادآور شده که شناور‌ها باید از صید در مکان‌ها و مناطق زیستگاه نوزاد آبزیان خودداری کنند.
سرپرست دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، اعلام کرد: امسال بیش از دو هزار فروند قایق و لنج صیادی در آب‌های بوشهر به صید میگو خواهند پرداخت.
به گفته دکتر نادری، استان بوشهر دارای ۳۲ بندر صیادی است که در ۲۵ بندر آن به‌عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید میگوی استان بوشهر به گونه ببری اختصاص دارد، یادآور شد: بخشی از میگوی صید شده به بازار‌های هدف صادر و بخش دیگر نیز در بازار داخلی به مصرف خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان صورت خواهد گرفت، اذعان داشت: پس از بررسی محققان پژوهشکده میگو، اوایل مهر ماه صید میگوی در این استان آغاز خواهد شد.
لازم به ذکر است، وجود ۹۳۰ کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر با خلیج فارس، ظرفیت مهمی در صید آبزیان را ایجاد کرده است. صید میگو تنها برای قایق‌ها و لنج‌های صیادی در مدت معینی که پژوهشکده میگو اعلام می‌کند آزاد است و پس از آن صید میگو تخلف محسوب می‌شود. شناور‌های صیادی تا زمان اعلام ممنوعیت هر روز با دریافت مجوز می‌توانند به صید میگو در زیستگاه‌های تعیین شده به خلیج فارس بروند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار