۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فعالیت ۲۷ طرح سالم سازی دریا در مازندران/ افتتاح ۸ طرح سالم سازی جدید در آینده نزدیک

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران با اشاره به فعالیت ۲۷ طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی این استان گفت: به منظور افزایش خدمات رسانی و کاهش آمار غرق شدگان به زودی ۸ طرح دیگر در نقاط مختلف ساحلی مازندران به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۳۵۳۲

فعالیت ۲۷ طرح سالم سازی دریا در مازندران/ افتتاح ۸ طرح سالم سازی جدید در آینده نزدیک

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران به دلیل برخورداری بخش زیادی از نوار ساحلی دریای خزر همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران سراسر کشور به ویژه در ایام تابستان مطرح است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران عنوان کرد: به همین منظور جلسات متعددی به طور مرتب جهت ساماندهی سواحل و شناگاه‌های استان جهت ارائه بهترین خدمات به گردشگران ورودی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان مازندران به طول ۷۲۰ کیلومتر، ایجاد شرایط امن برای شنای گردشگران را یکی از مهمترین مواردی دانست که در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است.
به گفته وی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های سالم سازی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان با همکاری فرمانداری‌ها شهرستان‌های ساحلی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است.
رجبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی مازندران به گردشگران خدمات شنا و سایر تفریحات دریایی از جمله جت اسکی، قایق سواری و ... را ارائه می‌دهند، بیان داشت: به زودی هشت طرح دریای دیگر در نقاط مختلف استان افتتاح خواهند شد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به اینکه جانمایی طرح‌های جدید کاملا کارشناسی شده و ارائه خدمات در آن‌ها استاندارد سازی شده است، عنوان کرد: طرح‌های سالم سازی جدید در شهرستان‌های نکا، جویبار، چالوس، محمود آباد و تنکابن به بهره برداری خواهند رسید.
وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به شناسایی ۴۲۰ نقطه حادثه خیز در دریای خزر، اظهار داشت: به همین منظور در راستای جلوگیری از غرق شدگی‌ها و کنترل گردشگران، امسال هزار و ۲۰۰ نفر ناجی در طرح‌های سالم سازی و نیز نقاط حادثه خیز استقرار یافته‌اند.
رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعدادی از هموطنانمان گرفته شود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، آمار‌ها حاکی از کاهش چشمگیر تعداد غرق شدگان در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که امیدواریم در ادامه فصل تابستان با افتتاح هشت طرح مذکور شاهد کاهش بیشتر در میزان غرق شدگی‌ها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار