۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

ایجاد طولانی‌ترین کریدور دیجیتالی سبز جهان بین سنگاپور و بندر روتردام

تفاهم نامه ایجاد طولانی‌ترین کریدور کشتیرانی دیجیتالی سبز جهان با کربن صفر درصد بین سازمان دریانوردی و بندری سنگاپور و بندر روتردام هلند امضا شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۳

ایجاد طولانی‌ترین کریدور دیجیتالی سبز جهان بین سنگاپور و بندر روتردام

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Quah Ley Hoon" مدیر اجرایی سازمان دریانوردی و بندری سنگاپور  MPA در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در حاشیۀ اجلاس دو‌سالانه شهر‌های جهان در سنگاپور امضا شد، طی سخنانی گفت: این کریدور یکی از بزرگترین هاب بانکرینگ جهان به شمار رفته و این دو بندر توافق کرده‌اند تا ائتلاف گسترده‌ای از کشتی‌ها، تأمین کنندگان سوخت و سایر شرکت‌های ذی‌نفع در این ارتباط گردهم آورند و بتوانند راه‌حل‌های بالقوه‌ای را برای سوخت جایگزین مانند متان، هیدروژن، آمونیاک، متانول و... به کار گیرند.

وی افزود: هدف از ایجاد این کریدور بهینه‌سازی کارآیی دریایی، ایمنی و جریان شفاف حمل کالا با ایجاد یک خط تجارت دیجیتالی و کربن صفر درصد است که در آن اسناد الکترونیکی و استاندارد‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

"آلارد کاستلین" مدیر اجرایی بندر روتردام نیز در این ارتباط گفت: پروژه کریدور سبز دیجیتال ما را  قادر می‌سازد تا اعتماد سرمایه گذاران را به منظور تأمین مالی سوخت‌های سبز جذب کند تا به مرحله سوخت‌های کم کربن و صفر درصد برسیم.

وی گفت: در این ارتباط باید اشاره کنم مقامات هر دو بندر در این ارتباط به منظور ایجاد این کریدور با مرکز جهانی کربن زدایی دریایی، شرکت‌های کشتیرانی CMA CGM، Maersk، MSC، Ocean Network Express، PSA International و Shell رایزنی‌های خود را انجام خواهند داد.

 شایان ذکر است در این ارتباط  بندر لس‌آنجلس و بندر شانگهای نیز متعهد به ایجاد یک کریدور کشتیرانی سبز در یکی از شلوغترین مسیر‌های کشتیرانی جهان شده‌اند.

 همچنین بندر آنتورپ بلژیک و بندر مونترال کانادا نیز برای ایجاد یک کریدور کشتیرانی سبز در اقیانوس اطلس شمالی تفاهم نامه امضا کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار