۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

افزایش ۲۰ درصدی فروش چارت‌های دریایی در شش ماهه اول ۲۰۲۲

افزایش ۲۰ درصدی فروش چارت‌های دریایی در شش ماهه اول ۲۰۲۲
سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ فروش بین المللی چارت‌های دریایی ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۹۴
به گزارش مانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، معاون مدیریت آبنگاری و امورجزرومدی سازمان نقشه برداری با اعلام افزایش عرضه و فروش بین المللی چارت‌های دریایی اعلام کرد: تا کنون ۶۶ چارت الکترونیک ناوبری از تولیدات سازمان نقشه‌برداری کشور پس از کنترل و تایید بین المللی از طریق مرجع بین‌المللی منتشر شده که چهار چارت از این تعداد اخیراً منتشر شده‌اند.
 
عطیه مجتهدی دلیل افزایش فروش چارت‌های دریایی در سال جاری را افزایش تردد شناور‌ها در شش ماهه اول سال، دانست و گفت: چارت‌های دریایی جدید که در سال ۲۰۲۲ در باند‌های کاربری دسترسی، بندری و پهلوگیری منتشر شده است در اختیار دریانوردان قرار گرفت.
 
وی افزود: ۶۶ چارت منتشر شده شامل ۱۸ چارت از باند کاربری ساحلی، ۴۲ چارت از از باند کاربری دسترسی، پنج چارت از باند کاربری بندری و تنها یک چارت از باند کاربری پهلوگیری است.
 
مجتهدی همچنین با اشاره به جایگزین تدریجی چارت‌های تولید شده داخلی بجای چارت‌های بیگانه در آب‌های تحت حاکمیت کشور گفت: افزایش استفاده از چارت‌های دریایی تولید داخل توسط دریانوردان نشان دهنده اعتماد روزافزون دریانوردان به چارت‌های داخلی می‌باشد و بنابراین، تهیه و بروزرسانی چارت‌های دریایی به منظور پاسخگویی به این اعتماد بین المللی بسیار حائز اهمیت است.
 
لازم به ذکر است که مدیریت آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری کشور از سال ۱۳۶۲، هیدروگرافی و تهیه چارت‌های دریایی از آب‌های جنوب و شمال کشور را عهده دار بوده و حاصل آن تولید ۱۷۰ چارت دریایی از خلیج فارس،۱۱ چارت از دریای عمان و ۵۷ چارت از دریای خزر در مقیاس‌ها و باند‌های کاربری مختلف است، هیدروگرافی از آب‌های کشور توسط تجهیزات هیدروگرافی و با استفاده از شناور‌های سازمان نقشه‌برداری کشور انجام شده و پس از پردازش‌های نهایی و پیاده‌سازی عوارض ساحلی و علائم کمک ناوبری به تولید چارت دریایی می‌انجامد.
 
شناور‌ها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم به استفاده از چارت‌های دریایی به روز بوده و خریداران چارت‌های دریایی اطلاعات بروزرسانی را به مدت یکسال به طور رایگان دریافت می‌نمایند. هماهنگی‌های لازم به منظور اولویت‌بندی و انتشار چارت‌های دریایی توسط کمیته ملی هیدروگرافی انجام شده و چارت‌های ناوبری دریایی پس از قرار گرفتن در اولویت‌های این کمیته و از طریق آن منتشر می‌شوند. چارت‌های ناوبری دریایی به منظور امکان انتشار در سطح بین‌الملل باید با توجه به آخرین استاندارد‌های سازمان جهانی هیدروگرافی تهیه و به روز شده باشند و قبل از انتشار، توسط مراجع تایید شده سازمان جهانی هیدروگرافی (IHO) تحت کنترل قرار گرفته و پس از اطمینان از صحت آنها، اجازه انتشار می‌یابند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار