۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
رئیس قوه قضاییه:

رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از اولویت دستگاه قضا است

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر توجه به رفع موانع تولید گفت: رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از مواردی است که دستگاه قضایی همواره آن را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۵۳

رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از اولویت دستگاه قضا است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت‌السلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای در نشست با قضات و کارکنان دادگستری استان بوشهر مدارا با مردم را اولویت اصلی دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: مسئولیت قوه قضائیه مسئولیت خطیر است و باید قضات و کارکنان دستگاه قضایی در مدارا با مردم، تحقق عدالت و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و اجرا احکام صادره در اولویت قرار دهند.

رئیس قوه قضایی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال مشکلات اقتصادی برای ناراضی کردن مردم است گفت: رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از مواردی است که دستگاه قضایی همواره آن را دنبال می‌کند چرا‌که ما مسئولیت داریم در راستای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش کنیم تا مردم در حوزه اشتغال و جوانان در حوزه ازدواج مشکلات کمتری داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا، اصلاح چرخه واردات و صادرات کالا را از موارد ضروری دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیوه سابق چرخه واردات و صادرات کالا بسیار مشکل آفرین بوده و با هیچ منطقی سازگار نبود و گاهی کالاها چند ماه روی کشتی می‌ماند و به خاطر کارهای جزئی تخلیه نمی‌شد.

محسنی اژه‌ای حرکت جهادی در چرخه صادرات و واردات را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با اصلاحات در چرخه واردات و صادرات کالا و همکاری سازمان بنادر و گمرک با یک حرکت جهادی امروز وضعیت بسیار بهتری در این حوزه شاهد هستیم و تلاش برای بهبود موضوع همچنان ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا به کمبود نیروی انسانی و مشکلات زیرساختی امکاناتی دستگاه قضا در استان‌ها و بوشهر هم اشاره کرد و افزود: اگر با وجود همه کمبودهای زیرساختی و نیروی انسانی بتوانیم دستگاه قضایی مستقل مقتدر و عدالت آفرین داشته باشیم کار بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی به تلاش‌ها برای رفع مشکلات سخت‌افزاری و نیروی انسانی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته تلاش شد تا سال‌های عقب افتاده در جذب قضات را جبران کنیم و تنها در سال گذشته با سختی تمام مجوز استخدام 9 هزار کارمند برای دستگاه قضایی صادر شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به دنبال جذب قاضی با شیوه‌های متفاوت از همیشه هستیم تصریح کرد: با همکاری حوزه و دانشگاه، نخبگان را شناسایی و با تسریع در گزینش زمینه جذب آنها فراهم می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به برخی مسائل و مشکلات کارکنان دستگاه قضایی که از طرف نمایندگان آنها مطرح شده بود بیان کرد: مجموعه مدیریتی دستگاه قضا تمام تلاشش را برای ارتقا وضعیت کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی و مسکن آنها به کار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار