۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

واردات ۶۴ هزار تُن کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در چهار ماهه سال جاری حدود ۶۴ هزار تُن کالای اساسی به ارزش بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۴

واردات ۶۴ هزار تُن کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال ۲۲ نوع کالای اساسی از گمرکات استان به کشور وارد شده است، اظهار داشت: این کالا‌ها عمدتاً مربوط به دو بخش "کشاورزی و صنایع غذایی" و "صنعت" شامل برنج، انواع چای، انواع لاستیک، حبوبات، بادام زمینی، اجزاء و قطعات کشاورزی و انواع کالای پزشکی است.

مدیر کل گمرک بوشهر از ترخیص ۶۴ هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: این کالا‌ها به ارزش بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر به آمار کلی واردات گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه سال جاری حدود ۲۰۶  هزار تُن کالا به ارزش بالغ بر ۶۷۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سلیمانی افزود: عمدۀ کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل اجزاء و قطعات نیروگاه اتمی، ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات استان بوشهر به ترتیب مربوط کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا و ژاپن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار