۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

موافقت عراق برای راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از موافقت عراق برای راه اندازی خط کشتیرانی میان بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۳۳

موافقت عراق برای راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس

به گزارش مانا، نورالله اسعدی با تاکید بر اهمیت ایجاد خط کشتیرانی میان ایران و عراق اظهار کرد: در روزهای اخیر هیئتی از ایران به کشور عراق سفر کرد و در این سفر برای ایجاد یک خط کشتیرانی میان بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق رایزنی کرد.

وی افزود: فاصله میان بندر خرمشهر و بندر ابوفلوس عراق حدود ۹ مایل دریایی است و راه اندازی یک خط کشتیرانی میان این دو بندر می تواند فرصت بسیار خوبی برای جا به جایی زائران و مسافران باشد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به حضور بسیاری از مردم و به ویژه زائران در ایام اربعین حسینی در خرمشهر و تلاش برای سفر به عراق، راه اندازی این خط کشتیرانی میان ایران و عراق می تواند به تردد زائران کمک کند و همچنین نقش بسیار خوبی در خدمات رسانی به زائران داشته باشد.

اسعدی عنوان کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده طرف عراقی برای ایجاد این خط کشتیرانی متقاعد شده است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد راه اندازی این خط کشتیرانی باشیم.

وی افزود: با توجه به موافقت طرف عراقی با راه اندازی این خط کشتیرانی و در راستای تامین زیرساخت مناسب از جمله سالن مسافری، یک ساختمان از پیش ساخته شده از سوی طرف عراقی برای این کار اختصاص داده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار