۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه لایروبی کانال آشوراده

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه لایروبی کانال آشوراده به منظور احیای خلیج گرگان از نیمه اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته است، اعلام کرد: با ورود سه لایروب از شهریورماه، لایروبی کانال آشوراده تا نیمه اول سال آینده (شهریور ۱۴۰۲) به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۴۱۰
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه لایروبی کانال آشوراده
 
به گزارش مانا، اله‌یار اسعدی درباره آخرین وضعیت احیای خلیج گرگان، خاطرنشان کرد: پس از صدور دستور رئیس جمهور در ۱۳ اسفند سال گذشته، بلافاصله اقدامات لازم مدنظر قرار گرفت و طی ۴.۵ ماه گذشته حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است که بسیار رضایت بخش ارزیابی می‌شود و با همین روند، فعالیت‌ها ادامه خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: با ورود سه لایروب به کانال آشوراده از شهریوماه ۱۲ ماه زمان نیاز خواهیم داشت تا لایروبی این کانال به اتمام برسد.
 
مدیربنادر و دریانوردی گلستان با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌ها مطابق برنامه‌زمان بندی شده و بر اساس مجوزهای سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون پیشرفت پروژه بسیار خوب بوده است و تنها مساله نگران کننده کاهش تراز آب دریای خزر بر اساس پیش‌بینی‌ها است چراکه اگر حق آبه دریای خزر از دریای ولگا مدنظر قرار نگیرد سالانه با کاهش ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری تراز آب دریای خزر مواجه خواهیم شد.
 
اسعدی با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین لایروبی در حال احداث دایک و لایه‌برداری از کانال آشوراده هستند، عنوان کرد: قرار بر این است طی دو هفته آینده نیز یک لایروب به آب انداخته شود تا لایروبی این کانال آغاز شود و شاهد عملیات لایروبی این کانال با سه دستگاه لایروب خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: از زمان ورود لایروب‌ها به کانال آشوراده که تا دو هفته آینده صورت می‌پذیرد حدود یکسال زمان نیاز خواهیم داشت تا لایروبی این کانال به اتمام برسد.
 
مدیربنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه پس از اتمام لایروبی کانال آشوراده، ارتباط و تبادل آب از دریای خزر به خلیج گرگان برقرار می‌شود، گفت: با استناد به مصوبات چهارمین ستاد کارگروه تالاب‌ها کشور، اقدامات لازم را مدنظر قرار داده‌ایم و پس از صدور دستور رئیس جمهور، تجهیزات پیمانکار به تدریج طی چندماه گذشته وارد منطقه شد و تجهیزات احداث دایک هم اکنون فعال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار