۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

کاهش قیمت کانتینر‌های دست دوم

عرضه بیش از حد کانتینر که تعداد آن‌ها بالغ بر شش میلیون کانتینر اعلام شد، باعث گردید قیمت جعبه‌های کانتینر دست دوم به شدت کاهش یابد.
کد خبر: ۹۳۴۰۸

کاهش قیمت کانتینر‌های دست دوم

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "کریستین رولوف" مدیر‌عامل مؤسسه Container xChange در این زمینه گفت: بازگشایی بازارها، کاهش تقاضا، بحران اوکراین  و روسیه، عرضه مازاد کانتینر و همچنین به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا میانگین قیمت کانتینر‌های دست دوم را در سطح جهان به شدت پایین آورد.

بر اساس این گزارش قیمت کانتینر‌های دست دوم از ماه آگوست ۲۰۲۱ تا کنون یک سوم  و از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۲۰ درصد کاهش یافته است.

در گزارش Container xChange آمده است شدید‌ترین کاهش قیمت در بنادر چین و بنادر اروپای شمالی رخ داده به گونه‌ای که قیمت‌ها از آگوست ۲۰۲۱ تا کنون از ۶۰۰۰ دلار در بنادر شانگهای، نینگبو و چینگدائو به ۴۰۰۰ دلار در ماه ژوئن سال جاری رسید.

از سوی دیگر قیمت کانتینر‌های  دست دوم در روتردام، هامبورگ و آنتورپ نیز کاهش مشابهی را شاهد بود که از ۴۰۰۰ دلار به کمتر از ۳۰۰۰ دلار رسیده است.

قیمت‌های کانتینر دست دوم در بنادر آمریکا نیز از ۴۰۰۰ و ۳۵۰۰ دلار به کمتر از ۳۰۰۰ دلار اُفت کرده است که پایین‌ترین سطح قیمت در طی ۱۱ ماه گذشته است.

وی ادامه داد همانگونه که قبلاً اشاره شد عامل اصلی کاهش قیمت کانتینر‌های دست دوم وجود شش میلیون کانتینر مازاد بر نیاز در بخش حمل‌و‌نقل کانتینری است ضمن اینکه با کاهش تقاضا در این مدت مواجه بودیم.

تحلیلگران Container xChange بر این عقیده‌اند که خرید جعبه‌های کانتینر با حرص و ولع بیش از حد صاحبان کالا در سال ۲۰۲۱  باعث شد تا جعبه‌های کانتینر بیشتری سفارش داده شود که در حال حاضر با کاهش تقاضا جعبه‌ها در محوطه‌های کانتینری بنادر اصلی انباشته شده است.

در پایان این گزارش آمده است روند کاهش قیمت کانتینر‌های دست دوم همچنان ادامه خواهد یافت تا بازار به یک سطح عادی جدیدی برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار