۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

آغاز دریابست در آب‌های استان بوشهر

بهزاد حیدری گفت: پس از بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، طرح دریابست و ممنوعیت صید در آب‌های استان بوشهر از امروز ۲۸ تیر آغاز شد و تا آغاز فصل صید میگو ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۳۹۳

آغاز دریابست در آب‌های استان بوشهر

به گزارش مانا، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان شناورهای غیرمجاز همواره با هجوم به صیدگاه‌های استان بوشهر موجب زیان رساندن به زیستگاه‌های آبزیان و منابع دریایی می‌شوند که باید با آنان برخورد جدی شود.

بهزاد حیدری افزود: کمیته مدیریت صید در استان هر سال با بر برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و دیدگاه‌های کارشناسان و دریانوردان درباره این معضل تصمیماتی می‌گیرد و مقرر شد امسال از ۲۸ تیر طرح دریابست اعلام و اجرا شود که این طرح تا آغاز فصل صید میگو ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: در طرح دریابست هر گونه صیدی غیرمجاز است و بر همین پایه از تمامی مالکان شناورهای صیادی می‌خواهیم که از رفتن به دریا برای صید خودداری کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر تأکید کرد: شیلات، دریابانی و دستگاه قضایی با متخلفان و صیادان غیرمجاز در زمان اجرای طرح دریابست با جدیت برخورد خواهند کرد.

حیدری افزود: دریابست تا آغاز فصل صید میگو ادامه دارد که آغاز این فصل را نیز پژوهشکده میگوی کشور پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی اعلام می‌کند.

او اضافه کرد: امیدواریم با اجرای طرح دریابست زیان‌های صیدهای غیرمجاز در خلیج‌فارس کاهش یابد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار