۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

همکاری سازمان بنادر و وزارت نفت برای افزایش تولید سوخت کم سولفور

همکاری سازمان بنادر و وزارت نفت برای افزایش تولید سوخت کم سولفور
عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری این سازمان و وزارت نفت به منظور افزایش ظرفیت تولید سوخت کم سولفور برای نیاز تمام شناورهای کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۹۲
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی‌نازی  گفت: درباره طرح تحول صنایع دریایی و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی، اظهارکرد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی علاقمند به فعالیت در حوزه شناورها در نظر گرفته است و به طور حتم هر فردی علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد از حمایت  ۱۰۰درصدی سازمان بنادر و دریانوردی برخوردار خواهد شد.
وی ادامه داد: تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا شاهد حضور ناوگان مسافری و حمل و نقل باری ایمن باشیم و به بهترین شکل ممکن فعالیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل دریایی را پیش ببریم.
 
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص آخرین وضعیت تأمین سوخت کم سولفور برای شناورها، عنوان کرد: در حال بررسی و تحقیق هستیم تا ظرفیت تولید سوخت کم سولفور را با همکاری وزارت نفت افزایش دهیم چرا‌که در حال حاضر میزان سوخت فعلی کفاف لازم را نمی‌دهد و به همین دلیل قصد داریم با همکاری این وزارتخانه در راستای تامین نیاز ناوگان داخلی، گام برداریم.
علی‌نازی با بیان اینکه برای تامین سوخت شناورهای نفتکش و کشتیرانی به اندازه کافی از سوخت کم سولفور برخوردار هستیم، تصریح کرد: به منظور تأمین سوخت کم سولفور برای تمامی شناورهای کشور باید ظرفیت تولید این سوخت را افزایش داد.
وی به ارائه تسهیلات سوخت یارانه‌ای اشاره کرد ‌و گفت: این یک موفقیت بزرگ برای کاهش هزینه های سفرهای دریایی است و خوشبختانه دولت با تصویب یارانه‌ای شدن ۸۰ درصد سوخت مصرفی شناورهای مسافری که در مسیرهای بین‌المللی تردد می‌کنند در راستای کاهش چشمگیر هزینه شناورهای مسافری و رونق جدی صنعت حمل و نقل دریایی کشور گام جدی برداشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار