۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

کاهش دزدی دریایی در نیمه اول ۲۰۲۲ نسبت به ۳۰ سال گذشته

دزدی و حوادث دریایی در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود در ۳۰ سال گذشته رسید.
کد خبر: ۹۳۳۵۹

کاهش دزدی دریایی در نیمه اول ۲۰۲۲ نسبت به ۳۰ سال گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دفتر بین المللی مقابله با دزدی دریایی IMB اعلام کرد: در پی تلاش، هماهنگی و افزایش گشت‌های دریایی به منظور مقابله با تهدیدات دزدان دریایی تعداد حوادث گزارش شده در نیمه اول سال جاری میلادی از سال ۱۹۹۴ تا کنون بی سابقه است.

بر اساس این گزارش در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در مجموع ۵۸ حادثه دریایی رخ داد که در این مدت تنها یک کشتی ربوده شد در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۱  تعداد حوادث دریایی صورت گرفته ۶۸ مورد بود که امسال ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

"مایکل هاولت" مدیر IMB گفت: کاهش میزان دزدی دریایی خبر خوبی برای دریانوردان، صنعت کشتیرانی و تجارت دریایی است، اما این دلیل بر آن نیست که ریسک‌های مربوط به مقابله با تهدیدات دریایی را دست کم بگیریم، زیرا همچنان باید مراقب بود کشور‌ها به گشت زنی‌های خود ادامه دهند.

"مایکل هاولت" در ادامه گفت: در شش ماهه اول سال جاری میلادی هیچ گزارشی مبنی بر شلیک به کشتی‌ها گزارش نشد و هیچ خدمه‌ای ربوده نشده است در مجموع ۳۲ کشتی در زمانی‌که در بنادر لنگر انداخته بودند و ۱۹ کشتی دیگر در حین حرکت مورد حمله قرار گرفتند که خسارت و آسیب‌های وارده چندان زیاد نبود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: خلیج گینه و تنگه سنگاپور همچنان جولانگاه  دزدان دریایی است و همچنین گزارش‌هایی از لنگرگاه Callao در پرو گزارش شده است.

در این میان یک چهارم حوادث صورت گرفته در تنگه سنگاپور رخ داده که توصیه می‌شود فرماندهان و خدمه کشتی‌ها در زمان عبور از منطقه هشیار باشند همچنین ۲۰ درصد دزدی دریایی در خلیج گینه صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار