۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

وزش باد شدید و گردوخاک در بوشهر/ دریانوردان احتیاط کنند

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید نیمی از استان را در بر می‌گیرد و باعث گردوخاک و تلاطم دریا خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۵۷

وزش باد شدید و گردوخاک در بوشهر/ دریانوردان احتیاط کنند

 

به گزارش مانا، زهرا راستگو افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا یکشنبه هفته آینده، به تناوب در ساعاتی از بامداد تا بعدازظهر، شرایط برای وزش باد شدید شمال شرقی  و گاهی جنوب غربی در شهرستان‌های گناوه، دیلم، بوشهر، مناطقی از دشتستان و دشتی فراهم خواهد بود  و پیش‌بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات صبح، سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و در مناطقی از دیلم و گناوه به بیش از ۶۰ کیلومتر برسد.

 به گفته او، در این شرایط احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد هم وجود دارد.

 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت احتمال آسیب به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و تأسیسات برقی و مخابراتی، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در ساعاتی از روز، افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل دیلم، گناوه و بوشهر و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

 راستگو از مردم به‌ویژه سالمندان، بیماران و کودکان خواست هنگام گرد و خاک از خانه بیرون نروند. همچنین افراد هنگام  احتیاط در عبور از نزدیکی سازه‌های نیمه‌کاره مراقب باشند و  از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

 او به دریانوردان هم توصیه کرد در تردد‌های دریایی در سواحل شمالی استان احتیاط کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار