۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد
شرکت گاز یمن چهارشنبه شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز این کشور را توقیف کرده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۳

به گزارش مانا به نقل از ایرنا، شرکت گاز یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی کشتی گاز «لیدی ساره» که حامل ۸ هزار و ۲۳۰ تن گاز بوده را توقیف کرده است.

شرکت گاز یمن با بیان اینکه این کشتی دارای مجوز سازمان ملل متحد بوده است، گفت: تعداد کشتی‌های حامل سوخت این کشور که هم اکنون در توقیف ائتلاف سعودی هستند به سه کشتی رسیده است.

مفاد آتش بس یمن از جمله اجازه ورود کشتی‌های حامل سوخت به بنادر یمن بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است. این آتش بس به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، در نهایت حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار