۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی:

شستا باید در خط مقدم تولید قرار گیرد

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: شستا ظرفیت‌های نهفته زیادی در زیر مجموعه‌های خود دارد و در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۹

شستا باید در خط مقدم تولید قرار گیرد


به گزارش مانا، ابراهیم بازیان مدیر عامل شستا در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با شعار شستا، گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی که امروز (چهارشنبه) در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، عنوان کرد: این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که یکسال از دولت سیزدهم می‌گذرد.

وی افزود: ما برای دستیابی به اهداف خود نیازمند ایجاد فهم مشترک در برنامه‌ریزان شستا، ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.

بازیان بیان کرد: نزدیک چهار ماه است که بنده و هیئت مدیره جدید مستقر شده‌ایم و با شناخت از مجموعه، برنامه‌ریزی انجام شد. نشست یکپارچه با حضور همه هیئت مدیره‌های شرکت‌های تابعه برگزار شد و تلاش کردیم درباره مسایلی که می‌تواند پیشران توسعه باشد، به فهم مشترک برسیم.

وی افزود: این فهم مشترک به ما کمک می‌کند یک عزم جهادی و اشتراک نظر در قول و فعل با توان بیش از پیش و انگیزه بهتر از قبل، ایجاد شود و با استفاده از تجربیات و ثمرات کارهای مدیران گذشته، به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر عامل شستا بر حرکت به سمت اقتصاد مردم سالار بر اساس منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: شستا تلاش می‌کند با همه امکانات و ظرفیت‌ها به سمت اقتصاد مردم سالار حرکت کند و در ابعاد مختلف برای فائق آمدن به چالش‌ها و مشکلات، وارد عمل شود تا در دفاع اقتصادی با پیروزی قطعی و مسلم قدم برداریم.

وی افزود: هدف اصلی ما ارزش آفرینی و برخورداری از سود مناسب در جریان فعالیت‌ها و ماموریت‌های اصلی است.

بازیان نقش بنگاه‌های اقتصادی بخش دولتی در پیشبرد اهداف مد نظر رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: باید الگوی اقتصاد مقاومتی در بنگاه‌های بزرگ اجرایی شود. اقتصاد مقاومتی با تکرار بی‌ عمل از ذهن‌ها دور می‌افتد.

وی با اعلام اینکه شستا در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در سال ۷۹ به سهامی عام تغییر یافت، افزود: این شرکت در سال ۹۹ به‌عنوان ۵۳۷ امین شرکت در فهرست بورس پذیرفته شد.

مدیر عامل شستا فعالیت اصلی این مجموعه را در ۹ حوزه اعلام کرد و ادامه داد: شستا در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، تولید، توزیع و تامین مواد اولیه دارو در هلدینگ دارویی، حمل و نقل دریایی جاده‌ای و ریلی، تولید برق و نیرو، تولید لوازم خانگی، فعالیت در حوزه کشاورزی، استخراج کانی‌های فلزی و غیر فلزی، خدمات اپراتوری و اینترنت، تولید سیمان و فعالیت در صنعت ساختمانی همچنین فعالیت در بازار سرمایه، بانک و بیمه در هلدینگ صبا تامین، مشغول پیگیری برنامه‌های خود است.

وی افزود: ۸۸.۷۶ درصد سهام شستا متعلق به تامین اجتماعی و ۱۱.۲۴ درصد آن متعلق به سایر سرمایه‌گذاران است.

مدیر عامل تامین اجتماعی یادآور شد: ما ایده‌ای را به‌عنوان آرمان در شستا پیگیری می‌کنیم. سرمایه شستا متعلق به بیمه شدگان و بازنشستگان است اما از منابع آن استفاده بین نسلی می‌شود. این مجموعه برای پوشش ۴۰ میلیون سهامدار برنامه‌ریزی می‌کند که از سرمایه و سود سرمایه‌های شرکت بهره ببرند.

وی گفت: شستا در حال حاضر ۷۱ هزار نفر نیروی انسانی در بخش‌های کار و کارگری، تولید و خدماتی دارد. این خانواده بزرگ امروز یک جهاد مقدس را عملیاتی می‌کند و اگر اعلام می‌کنند که امروز جنگ اقتصادی است، همه مدیران و برنامه‌ریزان شستا سربازان و افسران این صحنه هستند.

بازیان بیان کرد: شرکت شستا با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان در سال ۶۵ تاسیس شد و با آخرین افزایش سرمایه، سرمایه این شرکت به قریب ۱۶۳ همت رسیده است که نوید حفاظت از دارایی است که به امانت در اختیار ما قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همه چالش‌های نظری و عملی ما باید به تولید ختم شود. ما یک شرکت سرمایه‌گذاری از جنس تولید هستیم. این شرکت بیش از پیش نیازمند توسعه و بهبود روندها است.

به گفته مدیر عامل شستا، این مجموعه در بخش‌های مهم تولیدی کشور سهم معنی‌دار و موثری ایفا می‌کند و صاحبنظر است. شستا می‌تواند بیش از این خدمات را دنبال کند زیرا ظرفیت‌های آن هنوز نهفته است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های راهبردی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارتخانه، این مجموعه باید در خط مقدم تولید قرار گیرد.

بازیان بیان کرد: زیر مجموعه‌های شستا در حوزه تولید سیمان بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید کشور را به عهده دارد. در حوزه دارو، بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد تامین مواد اولیه صنعت داروسازی، و بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید داروی کشور همچنین ۶۰ تا ۷۰ درصد توزیع دارو را عهده‌دار است.

وی اضافه می‌کند: در حوزه نفت و گاز با وجود کارخانه‌های متعدد در حوزه تولیدات پتروشیمی، امروز نقش آفرینی داشته و به‌عنوان هدف و برنامه اول در صدر سرمایه‌گذاری‌ها قرار دارد.

مدیر عامل تامین اجتماعی عنوان کرد: در کشتیرانی افتخار داریم که کشتیرانی جمهوری اسلامی متعلق به شستا است. این مجموعه بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد حمل و نقل دریایی را به عهده دارد و در دوره تحریم نقش آفرین است.

وی با اشاره به اینکه شستا مالک سومین اپراتور کشور است، یادآور شد: رایتل در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است. در برنامه توسعه آتی در صدر اولویت قرار می‌گیرد و با توجه به ظرفیت این حوزه کارهای مهمی در دست انجام است.

بازیان از مالکیت ۵۰ درصد نیروگاه‌های خورشیدی کشور در شستا خبرداد و افزود: ۵۰ درصد نیروگاه‌های کوچک در اختیار مجموعه شستا است و ما مالک نزدیک به پنج درصد نیروگاه‌های حرارتی هستیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۷ درصد قیر کشور را در مجموعه نفت و گاز و پتروشیمی در شستا تولید می‌کنیم. بیش از ۴۸ درصد تایر کشور در گروه صنعتی بارز تولید می‌شود.

مدیر عامل شستا گفت: مفتخریم در دوره جدید و دولت سیزدهم با توجه به اینکه دغدغه جدی مسئولان اقتصادی کشور پرداختن به مشکلات است؛ امیدواریم بتوانیم به‌عنوان بنگاه بزرگ کشور که شرکت‌های مختلف و فعالیت‌های متنوع در سطح بیش از ۲۵ استان دارد، نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش معدن با توجه به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری به کرات بر توسعه این بخش تاکید شده است، به دنبال سهم گرفتن درخور در بحث کانی فلزی و غیر فلزی، طلا از معادن در اختیار و فولاد در زیر مجموعه‌های خود هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار