۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت:

عبور نخستین قطار ترانزیتی روسیه به هند از کشور

عبور نخستین قطار ترانزیتی روسیه به هند از کشور
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: نخستین قطار ترانزیتی روسیه به هند برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند با جابه جایی هشت میلیون تن کالا وارد کشور شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۴

به گزارش مانا، میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار کرد: اولین قطار ترانزیتی روسیه به هند از مرز سرخس برای انتقال به بندر شهید رجایی و سپس انتقال به هند امروز با دستور مخبر معاون اول رئیس جمهور شروع به حرکت کرد.

مبدأ حرکت قطار ترانزیتی کانتینری ایستگاه چخوف در استان مسکو و مقصد آن بندر ناواشیوای هند خواهد بود. طول مسیر حرکت نیز در ایران از مرز سرخس به سمت بندر شهید رجایی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن طبق تفاهم‌های صورت گرفته که با سفر رئیس جمهور ایران به کشور روسیه منعقد شده حرکت این قطار صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ از مبدا روسیه قطار روسی حرکت خود را آغاز کرده و ایران در این بخش به عنوان کریدور محسوب شده که ۱۶۰۰ کیلومتر است و تمام طول این مسیر بیش از پنج هزار کیلومتر ریل است این قطار از روسیه به ترکمنستان و سپس به مرز سرخس آمده است.

با راه اندازی این خط مسیر ریلی علاوه بر حوزه ترانزیت و درآمد‌های ارزی آن به لحاظ اقتصادی و سیاسی هم بسیار با اهمیت است به طوری در این دولت دیپلماسی حمل ونقل رشد داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار