۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

به "خلیج پزم" ساحل شگفت انگیز ایران سفر کنید

گردشگری در طول نوار ساحلی مکران با جاذبه‌های بی نظیر رویایی ست فراموش نشدنی. با سفر به این منطقه ساحلی طبیعتی کاملاً متفاوت و بی بدلیل با سایر نقاط ایران را تجربه خواهید کرد که پیشنهاد ما به شما در این سفر؛ پیاده روی نیم روزه در خلیج پزم به عنوان ساحل شگفت انگیز مکران است. ساحلی که به دلیل قرار گیری در پشت کوه‌های عظیم، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۳۴۲

به

                                                                                                                                                                       حسنا شمس آرا 
گردشگری در طول نوار ساحلی مکران با جاذبه های بی نظیر رویایی‌ست فراموش نشدنی. با سفر به این منطقه ساحلی طبیعتی کاملاً متفاوت و بی بدلیل با سایر نقاط ایران را تجربه خواهید کرد که پیشنهاد ما به شما در این سفر؛ پیاده روی نیم روزه در خلیج پزم به عنوان ساحل شگفت انگیز مکران است. ساحلی که به دلیل قرار گیری در پشت کوه های عظیم، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
ساحل پزم که بدون شک زیباترین ساحل عمان است در ۶۰ کیلومتری شرق چابهار قراردارد. ساحلی با صخره‌هایی بلند و غارهایی طبیعی که بر اثر فرسایش برخورد امواج آب شکل گرفته و تخته سنگ‌هایی به اشکال خارق‌العاده که به محل آفتاب گیری خرچنگ‌ها تبدیل شده‌اند. وجود ساحل شنی با ماسه های طلایی در مجاورت سواحل صخره ای، منظره ای رویایی را به وجود آورده است.
برای تماشای زیبایی‌های سواحل خلیج پزم، آخرین مسیری که در غرب نوار ساحلی مکران طی می کنید جاده ای است که در مقابل تعداد بی شمار لنج های صیادی بندر پزم به انتها می‌رسد. زمانی هیجان سفر در نوار ساحلی عمان برای شما چندین برابر می شود که بعد از اندکی پیاده روی در مسیر پرپیچ و خم کوه‌های مقابل بندر صیادی ناگهان خود را در مقابل اقیانوس عظیم می ببنید که هرگز شگفتی این لحظه را فراموش نخواهید کرد. با گذر از راه های باریک و صعب‌العبور صخره های کنار خلیج هر بار از دیدن مناظر بی بدلیل سواحل اقیانوسی شگفت زده می شوید؛ در پس هر پیچی منظره‌ای خاص وجود دارد که تا کیلومتر‌ها ادامه دارد. بعد از گذر از چشم اقیانوس که محل توقف طولانی مدت بسیاری از گردشگران برای عکاسی است با گذر از معبری باریک، ساحل وسیعی را پیش رو دارید که وجود تعداد بی‌شمار خرچنگ‌ها در آنجا شما را به وجد خواهد آورد؛ این پدیده ی زیبا که به دلیل جزر و پایین رفتن آب در هنگام ظهر به وجود می آید و تا عصر ادامه دارد، بسیار تماشایی است. با گذر از ساحل خرچنگ ها و صدف ها کمی جلوتر به غار عشاق می رسید که باز هم محفل عکاسی در آنجا داغ است. تماشای ماسه های طلایی در زیر درخشش نور خورشید جلوه بسیار زیبایی را در کنار صخره های سر به فلک کشیده به نمایش گذاشته است.در میان سیل عظیم زیبایی، تماشای انواع پرندگان دریایی به ویژه کاکایی‌ها، حواصیل‌ها و پرستوهای دریایی را در آسمان درخشان خلیج پزم از دست ندهید.
در مسیر برگشت غروب آفتاب را از محل چشم اقیانوس تماشا خواهید کرد؛ صدای برخورد امواج عظیم با صخره‌های ساحلی در هنگام غروب و پودر شدن آنها در درخشش خورشید لذتی بس ناب را برایتان به همراه خواهد داشت. به زودی مد می‌شود و مسیر برگشت سخت خواهد شد باید قبل از پایین رفتن کامل خورشید این مکان زیبا را ترک کنید.
نکته مهم اینکه در سفر به ساحل پزم حتماً با یک لیدر مجرب همراه شوید تا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری با راهنمایی های درست شما را از خطرات احتمالی موجود در مسیر و زمان به موقع خروج از منطقه قبل از مد دریا آگاه سازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار