۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

افزایش صادرات از بنادر گیلان به اوراسیا با توسعه ترمینال کانتینری و یخچالی

کم بودن حجم کالای صادراتی، نهادینه شدن حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مسیر اصلی انتقال کالا‌های صادراتی به روسیه با وجود سهولت و به صرفه بودن مسیر دریایی، عدم توسعه ترمینال کانتینر یخچالی در بنادر شمالی، عدم توسعه ناوگان شناور‌های رو-رو از عمده دلایل صدور کالا‌های صادراتی ایران به روسیه از طریق مرز زمینی است.
کد خبر: ۹۳۳۳۶

افزایش صادرات از بنادر گیلان به اوراسیا با توسعه ترمینال کانتینری و یخچالی

به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت : با توسعه ترمینال کانتینری و یخچالی در بنادر گیلان به خصوص انزلی می توان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عضو اوراسیا را افزایش داد .

حسین یونسی با اشاره به روند رو به گسترش مراودات اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ، اظهار داشت : با توسعه ترمینال کانتینری و یخچالی و احداث سردخانه در بنادر گیلان به خصوص انزلی می توان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عضو اوراسیا و به خصوص روسیه افزایش داد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در مورد دلایل صدور کالاهای صادراتی ایران به روسیه از طریق مبادی مرز زمینی خاطرنشان کرد : کم بودن حجم کالای صادراتی ، نهادینه شدن حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مسیر اصلی انتقال کالاهای صادراتی به روسیه با وجود سهولت و به صرفه بودن مسیر دریایی‌، عدم توسعه ترمینال کانتینر یخچالی در بنادر شمالی‌، عدم توسعه ناوگان شناورهای رو-رو از عمده دلایل صدور کالاهای صادراتی ایران به روسیه از طریق مرز زمینی است .

یونسی نقش اعمال تخفیفات و معافیت های لازم در جذب ترانزیت از بنادر کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : در راستای اعمال سیاست های تشویقی و جلب نظر صادرکنندگان کالا در حوزه فعالیت های بندری و در چارچوب قوانین سازمان بنادر و دریانوردی خن کاری و باربری ۲۵ درصد ، عوارض بندری بر کالا ۱۰۰ درصد ، عوارض بهداشت بندری ۱۰۰ درصد ، هزینه خدمات عمومی و زیربنایی مناطق ویژه اقتصادی بندری ۵۵ درصد و معافیت انبارداری کالاهای صادراتی ، مرجوعی از صادرات و صادرات مجدد به استثناء وسایط نقلیه ۱۰ روز شامل اعمال تخفیفات و معافیت ها مربوط به کالاهای صادراتی صادرات مجدد و مرجوعی از صادارت می شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار