۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

تهیه شناورهای رو-رو در خزر و باری در خلیج فارس اهداف سازمان بنادر در سال جاری

تهیه شناورهای رو-رو در خزر و  باری در خلیج فارس اهداف سازمان بنادر در سال جاری
عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به گام مؤثر این سازمان در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی، گفت: این اقدام در راستای توسعه صادرات و رونق اقتصاد کشور از سوی سازمان بنادر به صورت جدی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۲

به گزارش مانا، مجید علی‌نازی درباره ضرورت حمایت از صنایع دریایی و دریانوردی با اشاره به اینکه مقوله اقتصاد دریاپایه، محور اقتصادی هر کشور ساحلی به شمار می‌رود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مقوله اقتصاد دریاپایه و توسعه، گسترش و رشد شهرها و جغرافیای ساحلی تاکید ویژه‌ای داشته اند و سازمان بنادر و دریانوردی تمام تلاش خود را در راستای تحقق این فرمایشات به کار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه مقوله اقتصاد دریاپایه باید بیش از پیش رشد کنیم و گام برداریم به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی خود را ملزم می‌داند در راستای حمایت از صنایع دریایی و دریانوردی به صورت جدی و موثر گام بردارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی، بیان کرد: این سازمان در حوزه کشتی‌سازی، توسعه کریدور شمال جنوب، گسترش و توسعه ناوگان مسافری دریایی، ‌ایمنی دریا، توسعه حمل ‌ونقل دریایی و... گام‌های موثر و مثبتی بر می‌دارد و وجوه اداره شده خود را در همین مسیر سوق داده است.

علی‌نازی با تاکید بر اینکه ارتباط هرچه بیشتر با همسایگان شمالی و حاشیه خلیج فارس در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و در این رابطه به سوی برنامه‌های عملیاتی گام برخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مسیر خود را از وضعیت تفاهم‌نامه و توافقنامه به سمت عملیاتی شدن برنامه‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی بین‌المللی دریایی تغییر داده‌ایم تا بتوانیم گام موثری به سوی صادرات برداریم.

وی در خصوص طرح تحول صنایع دریایی و اضافه شدن ناوگان جدید به حمل‌ونقل دریایی کشور، اظهار داشت: این طرح در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل دریایی است و سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد و حداکثر حمایت را در دستورکار دارد تا بتوانیم ناوگان مسافری و حمل‌ونقل باری ایمن را در کشور داشته باشیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: شناورهای رو-رو در دریای خزر و شناورهای باری در خلیج فارس جزء شناورهای هدف سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری و طرح تحول صنایع دریایی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار