۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۷ میلیون تن کالا غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون ۲۷ میلیون تن کالا عیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۱

۲۷ میلیون تن کالا غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شد

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش صادرات و واردات در گمرکات استان خبر داد و اظهار داشت: از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از لحاظ صادرات و واردات عملکرد مثبتی در گمرکات استان ثبت شده و میزان و ارزش صادرات رشد محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه از تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده است تصریح کرد: این میزان کالای صادراتی با ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر میزان صادرات در مدت یاد شده بدون احتساب میعانات گازی را ۲۶ میلیون تن دانست و بیان کرد: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۵۲ میلیون دلار از افزایش ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال قبل دارد.

وی از افزایش ۵۹ درصدی میزان واردات کالا از گمرکات استان بوشهر طی یک سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در این مدت ۵۷۴ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد دلار وارد شده است.

سلیمانی با اشاره به رشد ۴۱ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر بر اساس پروانه خاطرنشان کرد: میزان درآمد گمرکات استان در این مدت ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، گاز مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی را مهم‌ترین اقلام صادراتی از استان بوشهر دانست و اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات از استان بوشهر به مقصد چین، امارات، هند، ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار