۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

برپایی نخستین نمایشگاه تجهیزات ایمنی آب‌ها در بندر خرمشهر

نخستین نمایشگاه عمومی تجهیزات تخصصی اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر به مناسبت هفته دریانوردی برپا شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۹

برپایی نخستین نمایشگاه تجهیزات ایمنی آب‌ها در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا، در این نمایشگاه بخشی از تجهیزات قسمت‌های هیدرگرافی، علائم کمک ناوبری و تجسس و نجات دریایی عرضه شد.

این تجهیزات در راستای بررسی ایمنی دریانوردان و شناور‌های متردد در آبراه‌های تحت حاکمیت بندر خرمشهر استفاده می‌شوند.

 در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دریانورد در بندر خرمشهر معاون دریایی سازمان بنادر از نمایشگاه تجهیزات تخصصی اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر خرمشهر نیز بازدید کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در حاشیه این نمایشگاه از رتبه نخست بندر خرمشهر در مباحث آب شناسی و ایمنی آبراهه خبر داد و گفت: خرمشهر یکی از بهترین بنادر در زمینه هیدروگرافی است و چندی پیش شناور اماراتی غرق شده در عسلویه توسط تیم هیدروگرافی بندر خرمشهر پس از دو هفته در عمق ۷۰ متری پیدا شد.

نورالله اسعدی هدف از برپایی این نمایشگاه را نمایش توان و تخصص بندر خرمشهر در زمینه هیدروگرافی برشمرد و افزود: این نمایشگاه اولین نمایشگاه هیدروگرافی در بندر خرمشهر است و تجهیزات خوب هیدروگرافی و تخصص موجود در این زمینه در بندر خرمشهر در این دو روز به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه به تشریح اهمیت رشته هیدرگرافی در ایمنی راه‌های آبی پرداخت و ادامه داد:  با توجه به اینکه پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در کشور وجود دارد نیاز است این مرز‌های آبی ایمن شود چرا که اگر آبراهه ایمن وجود نداشته باشد امکان تردد آسان کشتی‌ها و تسهیل کشتیرانی در آبراهه وجود نخواهد داشت و یکی از راه‌های ایمن سازی انجام عملیات هیدروگرافی یا آب سنجی است.

امروز همچنین در آیینی به مناسبت روز دریانورد از فعالان عرصه دریانوردی در خرمشهر تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار