۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

هزینه ۱۴ میلیارد دلاری سنگاپور برای ساخت بزرگترین مگا پورت هوشمند جهان

دولت سنگاپور برای ساخت بزرگنرین مگاپورت هوشمند جهان با استفاده از فنّاوری بلاک‌چین ۱۴ میلیارد دلار هزینه می‌کند
کد خبر: ۹۳۲۷۴

هزینه ۱۴ میلیارد دلاری سنگاپور برای ساخت بزرگترین مگا پورت هوشمند جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دولت سنگاپور تصمیم گرفته با احداث این مگا بندر تا سال ۲۰۴۰ آشفتگی حمل و نقل را سر و سامان بخشیده و از ازدحام بنادر جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش بندری که سنگاپور به فکر طراحی و اجرای آن است دو برابر بندر فعلی مساحت داشته و جابه‌جایی کالا توسط وسایل نقلیه بدون راننده و پهپاد‌ها صورت خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است دولت سنگاپور اعلام کرده عملیات اجرایی پروژه  بزرگ از سال ۲۰۲۱ آغاز شده، اما همه گیری کرونا باعث عقب افتادن اجرای عملیات شد که متاسفانه جنگ روسیه و اوکراین به کُندی آن منجر شد‌ه است.

در این مگا‌بندر بزرگترین کشتی‌ها پهلو خواهند گرفت و ظرفیت تخلیه و بارگیری تا ۶۵ میلیون TEU خواهد رسید. با استفاده از فنّاوری بلاک چین و هوش مصنوعی  تمامی وسایل نقلیه ترمینال‌های این مگا‌پورت به صورت خودکار خواهد بود.

"لی هون" مدیر اجرایی سازمان دریانوردی و بندر سنگاپور در این زمینه گفت: حذف نیروی انسانی در این مگا‌بندر به هیچ عنوان مطرح نیست چرا‌که نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آن مشغول به کار خواهند شد تا بتوانند پاسخگوی  افزایش تقاضا باشند.

وی افزود: سعی خواهیم کرد مرحله به مرحله از این پروژه بهره برداری کنیم،   اما این پروژه در سال ۲۰۴۰ به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی در پایان گفت: هدف ما از ایجاد مگا‌پورت آن است که از تجارت بندری ۲۲ تریلیون دلاری جهان در سال بهره بیشتری ببریم. ضمن اینکه مگا‌پورت تمامی بندر‌های دنیا را به سنگاپور متصل خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار