۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت

ناظر گمرکات خوزستان گفت: حجم رسوبی کالا‌های اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی از ۳.۵ میلیون تن در دو ماه اخیر به دو میلیون رسیده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۹

رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مانا، بهروز قره‌بیگی در جریان بازدید از واحد‌های گمرکی آبادان و امام خمینی افزود: خوشبختانه هم اکنون سرعت ترخیص و بارگیری کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی به سایر استان‌های کشور به نقطه قابل قبولی رسیده است که همین فرایند سبب کاهش ۱.۵ میلیون تنی رسوب کالا‌های اساسی در این بندر شده است.

وی گفت: هم اکنون هماهنگی قابل قبولی بین دستگاه‌های بین بخشی شامل گمرک، بندر، استاندارد، بهداشت، غذا و دارو و قرنطینه برای سرعت گیری فرایند ترخیص و حمل کالا‌های اساسی شکل گرفته است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: حمل کالا‌های اساسی از انبار‌های بندر امام خمینی توسط شبکه حمل‌و‌نقل ریلی و جاده‌ای صورت می‌گیرد به طوری که روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون و تریلر، کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی حمل می‌کنند.

 قره بیگی افزود: هم اکنون ورود و خروج کالا در گمرکات خوزستان از جمله بندر امام خمینی که بیش از ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی در آن انجام می‌شود به روز شده و مشکلی در خصوص ترخیص کالا به ویژه کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور وجود ندارد.

وی گفت: صادرات کالا از گمرکات خوزستان پس از فروکش کردن کرونا، وارد مرحله جدیدی شده به طوری‌که از مسیر‌های دریایی و آبی استان صادرات کالا با نظارت گمرک انجام می‌شود.

ناظر کل گمرکات خوزستان ادامه داد: هیچگونه توقفی در کار صادرات و واردات در گمرکات خوزستان نداریم و مطالبات صاحبان کالا و فعالان اقتصادی به موقع رسیدگی می‌شود تا در اجرای امور وقفه صورت نگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد جهش صادرات کالا از گمرکات استان در نیمه دوم امسال باشیم.

پارسال حدود شش میلیارد دلار کالا‌های نفتی و غیرنفتی از گمرکات خوزستان صادر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار