۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

احتمال افزایش تخفیف سود بازرگانی در گمرک خرمشهر تا ۳۵ درصد

سرپرست گمرک خرمشهر با اشاره به درخواست فعالان و تجار منطقه برای افزایش تخفیف سود بازرگانی گفت: احتمال افزایش نرخ سود بازرگانی در گمرک خرمشهر با تصویب هیئت دولت وجود دارد
کد خبر: ۹۳۲۵۸

احتمال افزایش تخفیف سود بازرگانی در گمرک خرمشهر تا ۳۵ درصد

به گزارش خبرنگار مانا، غلامرضا نیک رفتار در حاشیه سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خوزستان و بازدید از گمرک و بندر خرمشهر افزود: با توجه به اینکه گمرک خرمشهر در آخرین نقطه آبراه خلیج فارس قرار دارد نیاز است برخی تسهیلات برای واردات و صادرات کالا در بندر و گمرک خرمشهر انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش سود نرخ بازرگانی ازسوی وزیر امور اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود افزود: در صورت افزایش نرخ سود بازرگانی، تجارت خارجی در خرمشهر افزایش می‌یابد که این مسأله سبب توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

وی گفت: افزایش تخفیف سود بازرگانی تا ۳۵ درصد سبب خواهد شد واردکنندگان کالا رغبت بسیار بیشتری برای واردات کالا‌های خود ازبندر خرمشهر داشته باشند و این به سود اقتصاد محلی خرمشهر نیز هست.

احسان خاندورزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک و بندر خرمشهر گفت: مدیران و فعالان اقتصادی خرمشهر پیشنهاد دقیقی برای چگونگی افزایش حجم تجارت در بندر خرمشهر بدهند تا تصمیم گیری نهایی در این خصوص انجام شود.

به گزارش خبرنگار مانا، افزایش نرخ تخفیف سود بازرگانی در خرمشهر و آبادان از دهه ۷۰ با هدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در هیئت دولت به تصویب رسید.

خرمشهر و آبادان پیش از جنگ تحمیلی از فعال‌ترین بنادر کشور بودند، ولی با وقوع جنگ، همه تأسیسات زیربنایی و بندری این شهر به کلی از بین رفت.

با وجود بهبود و بازسازی زیرساخت‌های این دو شهر بندری، هنوز به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی نرسیده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار