۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

هدفگذاری تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار در افق ۱۴۰۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی تولید ۱۰۰ تُن خاویار و تولید ۲۰ هزار تُن گوشت خاویار در سال ۱۴۰۴ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۸

پیش بینی تولید سالانه ۱۰۰ تن خاویار در افق ۱۴۰۴سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از سال ۲۰۱۰ گفت: همین امر باعث شد تا سازمان شیلات ایران به سمت توسعه سیاست پرورش ماهیان خاویاری اقدام کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون در استان‌های ساحلی کشور مزارع پرورش ماهیان خاویاری فعال هستند، بیان داشت: علاوه بر این مزارع پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲ استان دیگر کشور نیز دایر شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار تولید تا پایان سال گذشته، ۳ هزار و ۱۲۸ تن گوشت خاویار و ۱۶ تُن خاویار در کشور تولید و به کشور‌های هدف صادر شده است.
به گفته رئیس سازمان شیلات ایران، در نظر داریم میزان تولیدات محصولات خاویاری را در سال جاری با توجه به گذشت چندین سال از آغاز به کار مزارع پرورشی به طور چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.
حسینی به حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی توسط سازمان شیلات ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تسهیلات لازم با معرفی سازمان شیلات ایران در اختیار علاقه‌مندان به ورود در زمینه سرمایه گذاری پرورش ماهیان خاویاری از طریق ایجاد مزارع تخصصی در تمام استان‌های کشور، قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار